Tips om hvordan fange danio rerio

Jeg driver og flytter noen sebrafisk (danie rerio) over fra en kar til et annet.

Jeg har greid og fanget 2 av de 5 jeg hadde. Men de 3 resterende er så og si umulig og fange opp. Jeg har har prøvd alt fra og lokke de med mat inn i en kopp til og bruke hoven med lokkemat i.. De er ekstremt raske og kommer somregel unna.

Er det noen som har tips til metoder som kan funke på denne fisken?
To store håver, en til å lede fisken inn i den andre med, og en god porsjon tålmodighet
Jeg klarte å fange mine med et fødekar og, satte fødekaret på siden i akvariet, og når de svømte inn var jeg rask til å tippe fødekaret riktig vei, men det blir vel noe sånt som du gjorde med kopp. Det kan også hjelpe å tappe ned vannet i akvariet litt, og ta ut røtter og slikt.
Ja en stor dose tålmodighet trengs. Har 10stk selv og brukte 3 timer på og få tak i 5 av dem. Fikk bare andre inn i hoven som jeg ikke skulle ha tak i.
been there done that ja.. hadde selv 5 av hver sebra og leopard danio. som skulle i et eget kar. var sammen med en haug andre stimfisk (forskjellige tetra) så fikk også en del av de fiskene vi ikke skulle ha i håven. jeg og samboeren min prøvde litt hver, og vi holdt på en stund også. Var 6 guppyer som også skulle ut, de var lettere.. men var 2 sebrafisker igjen til slutt, som vi sleit skikkelig med. men fisken ble faktisk litt sliten til slutt den og, så fikk tak i dem.. heldigvis gikk det bra med dem alle (utenom den ene guppyen da, som ble litt stresset tror jeg) men sebrafisker er noen smarte og raske fisker

Brukte forresten to håver.. d funka sånn noenlunde. (har en stang som går over akvarie på midten, en smule plagsomt å løfte håven over den hver gang de svømte til andre enden av akvarie).
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap