Oppdrett av tetra.

har 2 stk selskapsakvarier med forskjellige tetraer oppi.
et kar på 120 liter med norsk flaggtetra,rødfinnetetra,kerritera,blå tera og lyktetera
et kar på 110 liter med kardinaltetra,glødebåndstera og blå perutetra

hadde vert kjekt og fått yngel på noen eller alle av disse fiskene. er det mulig?
eller bør jeg ha artskar med en type fisk i hvert kar og helt med klinkekulebunn?
Det ligger en glimrende tråd om dette her:
http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?1094879-Oppdrett-av-Tetra&highlight=oppdrett+tetra

Pål Laumann, tror jeg det var, hadde en glimrende ide om å bruke to 10 litersbøtter oppi hverandre og hull i bunnen med netting på den øverste som leksrist. Om dette ble uklart tror jeg du skjønner mer etter å ha lest tråden jeg linker til over.

Lykke til hilsen Ola.
takker for svar. der var det masse og lese. har ikke fått lest alt ennå.men det virker veldigt inntresant og prøve med oppdrett av tetra. synes bare det virker litt vanskelig med og få til noe "mat" yngelfor til disse nyklekkede tetrafiskene.
men med tiden så kommer det sikkert til og bli prøvet på ett eller annet oppdrett av tetra.
nå har jeg fått lest gjennom hele linken. ser at det ikke bare bare er og drive oppdrett med tetra. men ser ikke lyst på og lage dette innfusorgreiene av akvarievann og tørket bananskall. men kommer sikkert til og prøve det og. eller blir det nyklekkede artemia.
bare få komme meg tilbake på jobb igjen etter ferien,så jeg kan få plukket med meg noen glass til og lage meg et oppdrettsakvarie av. så da blir det nåkk noe liming,før jeg tar meg en test på oppdretten. har ikke bestemt meg ennå på hvilken av tetrane jeg kommer til og begynne med. lurer litt på om jeg skal kjøpe inn noen sort neon tetra,siden eksempelet sier det er noen av di letteste tetrane og få yngel på. tiden vil vise.
Tilfeldig bekjentskap
© Michael Legnér
Reklame for plussmedlemskap