Hoplias aimara - wolffish

hei! har brukt forumet her lenge, men aldri skrevet noe sjøl, men vil si dere er flinke innpå her.
Jeg er forholdsvis ny me akvarie, hatt litt piraya å kulefisk og lignende. Men her i forrige uke kjøpte jeg en Hoplias Aimara, mest tilfeldig egentlig. Jeg driver med rovfisk stort sett å denne var jo en råtass

Jeg lurer på om det er flere innpå her som har noen av Hoplias rasene?
Dem er visst ganske sjeldne
Hoplias aimara - vekt 40 kg og lengde 1 meter...

Jeg kunne personlig aldri tenkt meg å kjøpe fisk som er så til de grader lite egnet til akvarium. Men folk er forskjellige, noen syns det er toppen av akvariefisk.
Men jeg er litt nysgjerrig da...Hva gjør folk egentlig med slike fisk når de er blitt for store? Når du har hatt den som "kjæledyr" en stund, havner den på middagstallerkenen da, når den har vokst ut av karet ditt?
Sikkert fin matfisk.. neida, jeg har plass

så ja, da er det toppen av akvariefisk. Syns det er gøy med litt stor fisk å, ikke bare smått.
å i og med at det er en såpass sjelden fisk er den heller ikke vanskelig å omsette, i motsetning te paroon å red tail å alle de andre svære beista som ingen vil ha..

Anyways, noen som har erfaringer?
Ulvefisk
Jeg ville heller gått for Erythrinus erythrinus, eller Hoplerythrinus unitaeniatus

Glaser i Sverige har visst begge artene til kr. 442 pr stk.
Sikker på d er ein aimara? Eg har malabaricusen foresten
Hvor mye betalte du for denne å hvor fikk du taki den?
hei Anders. Nei jeg er ikke 100% sikker, skal prøve å få dem på monsterfishkeepers til å identifisere den. Men den blei solgt som aimara hvertfall!
Kjøpte den på en dyrebutikk på Nestun, utafor Bergen, husker ikke helt hva butikken heter. betalte 1000 kr.
Oi ja dem er tøffe, har du hatt din lenge eller? sjeldne fisker!
Eg kjøpte akrat ein aimare sell der oppe, denn er langt dyrere enn tusen kr , menn dei dannet om dei hadde solgt ein malabaricus for en tusings d er sikkert den du har fott,
Legg Ut et bilde i tråden her så kann eg ji deg ett svar
Ah, kan godt ha vært no tull der ja! ok jeg skal prøve å få lagt ut et bilde i dag eller i morra, takk

Hvor mye gav du for din?
Anders Lønnegraff
Eg kjøpte akrat ein aimare sell der oppe, denn er langt dyrere enn tusen kr , menn dei dannet om dei hadde solgt ein malabaricus for en tusings d er sikkert den du har fott,

Jeg skjønte dem var dyre når jeg søkte litt på nettet i etterkant ja, tenkte bare de hadde gjort en feil kanskje.. vi får se når bildene kommer da =)
eg betalte 5t for minn var satt ned fra 10t kostet 5,5t i inkjøp
litt dårlige bilder fra i sommer, men si fra hva du trenger å se så skal jeg ordne det..
d er nokk malabaricus du har der ja,, eg har en slik en også ,, ikke til å anbefale å bli bitt av , minn var bare 10 cm når eg ble bitt menn steike d var krefter i den kjeven der
er ganske sjelden den også,, viss du bor i bargen , er d en som skal selge en slik der borte for 500 kr
akkurat ja.. takk! min er ca 25-30 cm, ganske stor nå,, spiser fra handa mi, dvs jeg tar vekk handa :P men han er ikke redd hvertfall.. kraftig kjeft!!

bor i kongsberg, kjøpte den når jeg var på ferie.. er 500 no vanlig pris på dem, trudde dem var dyre dem å jeg?
eg vill si 1000kr er en veldig grei pris på en så stor som din,, eg betalte sell 800kr for minn 10cm er nå ca 30 cm, menn en butikk i stavanger har hatt dei helt nedi 250 kr menn d er en veldig billig butikk ,, menn probleme er ikke prisen på dem probleme e å få taki dei
ok stemmer stemmer.. har du no bilder av din eller? jeg syns liksom ikke han ligna så i tryne på mala, kanskje bare meg.. men visker som kjeften er annerledes, mindre tenner feks.. veldig intressert i bilde av aimaraen å
eg sunst og akuratt ansiktet på den var litt markligt , menn grunnen til eg sier d er d er att alt andert er identisk , å i tilleg sa dei til meg på butikken at dei hadde solgt ein malabaricus på ca 30 cm for ein 1000 for ikke så lenge siden,, har ikke bilder av malabaricusen på pcn menn har en filmsnutt av aimaraen på youtube, http://www.youtube.com/watch?v=gwH61FAEBHM
Jau, stemmer jo godt det med tidspunkt å alt.. jeg får høre hva dem sier på MFF men er nok en mala da.. =) haha se der ja, det var a en jævlig type han der
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap