- Hjem
- Forum
- Karpelaks (Tetra m.fl)
- Hoplias aimara - wolffish
Hoplias aimara - wolffish
hei! har brukt forumet her lenge, men aldri skrevet noe sjøl, men vil si dere er flinke innpå her.
Jeg er forholdsvis ny me akvarie, hatt litt piraya å kulefisk og lignende. Men her i forrige uke kjøpte jeg en Hoplias Aimara, mest tilfeldig egentlig. Jeg driver med rovfisk stort sett å denne var jo en råtass
Jeg lurer på om det er flere innpå her som har noen av Hoplias rasene?
Dem er visst ganske sjeldne
Jeg er forholdsvis ny me akvarie, hatt litt piraya å kulefisk og lignende. Men her i forrige uke kjøpte jeg en Hoplias Aimara, mest tilfeldig egentlig. Jeg driver med rovfisk stort sett å denne var jo en råtass
Jeg lurer på om det er flere innpå her som har noen av Hoplias rasene?
Dem er visst ganske sjeldne
Postet 06.08.10 kl 14:35
Endret: 06.08.10 kl 14:37
Hoplias aimara - vekt 40 kg og lengde 1 meter...
Jeg kunne personlig aldri tenkt meg å kjøpe fisk som er så til de grader lite egnet til akvarium. Men folk er forskjellige, noen syns det er toppen av akvariefisk.
Men jeg er litt nysgjerrig da...Hva gjør folk egentlig med slike fisk når de er blitt for store? Når du har hatt den som "kjæledyr" en stund, havner den på middagstallerkenen da, når den har vokst ut av karet ditt?
Jeg kunne personlig aldri tenkt meg å kjøpe fisk som er så til de grader lite egnet til akvarium. Men folk er forskjellige, noen syns det er toppen av akvariefisk.
Men jeg er litt nysgjerrig da...Hva gjør folk egentlig med slike fisk når de er blitt for store? Når du har hatt den som "kjæledyr" en stund, havner den på middagstallerkenen da, når den har vokst ut av karet ditt?
Postet 06.08.10 kl 14:43
Sikkert fin matfisk.. neida, jeg har plass
så ja, da er det toppen av akvariefisk. Syns det er gøy med litt stor fisk å, ikke bare smått.
å i og med at det er en såpass sjelden fisk er den heller ikke vanskelig å omsette, i motsetning te paroon å red tail å alle de andre svære beista som ingen vil ha..
Anyways, noen som har erfaringer?
så ja, da er det toppen av akvariefisk. Syns det er gøy med litt stor fisk å, ikke bare smått.
å i og med at det er en såpass sjelden fisk er den heller ikke vanskelig å omsette, i motsetning te paroon å red tail å alle de andre svære beista som ingen vil ha..
Anyways, noen som har erfaringer?
Postet 06.08.10 kl 16:53
Ulvefisk
Jeg ville heller gått for Erythrinus erythrinus, eller Hoplerythrinus unitaeniatus
Glaser i Sverige har visst begge artene til kr. 442 pr stk.
Glaser i Sverige har visst begge artene til kr. 442 pr stk.
Postet 07.09.10 kl 14:00
Postet 24.11.10 kl 21:19
Postet 24.11.10 kl 21:21
hei Anders. Nei jeg er ikke 100% sikker, skal prøve å få dem på monsterfishkeepers til å identifisere den. Men den blei solgt som aimara hvertfall!
Kjøpte den på en dyrebutikk på Nestun, utafor Bergen, husker ikke helt hva butikken heter. betalte 1000 kr.
Oi ja dem er tøffe, har du hatt din lenge eller? sjeldne fisker!
Kjøpte den på en dyrebutikk på Nestun, utafor Bergen, husker ikke helt hva butikken heter. betalte 1000 kr.
Oi ja dem er tøffe, har du hatt din lenge eller? sjeldne fisker!
Postet 10.01.11 kl 00:18
Endret: 10.01.11 kl 00:19
Postet 11.01.11 kl 00:07
Postet 11.01.11 kl 00:08
Postet 11.01.11 kl 15:18
Anders LønnegraffEg kjøpte akrat ein aimare sell der oppe, denn er langt dyrere enn tusen kr , menn dei dannet om dei hadde solgt ein malabaricus for en tusings d er sikkert den du har fott,
Jeg skjønte dem var dyre når jeg søkte litt på nettet i etterkant ja, tenkte bare de hadde gjort en feil kanskje.. vi får se når bildene kommer da =)
Postet 11.01.11 kl 15:20
Postet 11.01.11 kl 16:24
Postet 11.01.11 kl 16:24
Postet 11.01.11 kl 16:31
Postet 11.01.11 kl 16:33
Postet 11.01.11 kl 17:00
Postet 11.01.11 kl 17:05
Postet 11.01.11 kl 17:07
eg sunst og akuratt ansiktet på den var litt markligt , menn grunnen til eg sier d er d er att alt andert er identisk , å i tilleg sa dei til meg på butikken at dei hadde solgt ein malabaricus på ca 30 cm for ein 1000 for ikke så lenge siden,, har ikke bilder av malabaricusen på pcn menn har en filmsnutt av aimaraen på youtube, http://www.youtube.com/watch?v=gwH61FAEBHM
Postet 11.01.11 kl 17:12
Postet 11.01.11 kl 17:17