Foring av tetra??

Jeg har ett 130 liter akvarium som jeg bare skal ha forskjellige tetra typer i... Noen som har tips på hva slags for jeg burde bruke?? De viser ikke like stor interesse for flakfor nå som da de gikk sammen med større fisk av andre typer.
Nå har jeg diamanttetra, glødebåndstetra, neon tetra og rødmunnstetra! Har også lyst på smykketetra og kobbertetra.
Frossen og levende fôr da. Tetra bruker ikke være sære i matveien.

Men alle disse artene i 130 liter synes jeg hørtes litt hurumhei miks ut! Du har allerede en miks med 4 tetra arter og vurderer ytterligere 2 arter til. Jeg personlig synes dette blir litt mye. Men nå er ikke jeg fan av å blande stimfisker i det hele tatt..... hmm
Hvor mange har du av hver art her??
Hei takk for svar! Har faktisk ikke blitt så hurlum hei miks som en skulle tro... jeg syns stimfisken tar altfor mye plass i de andre mindre akvariene mine, det er derfor de nå bor i 130 liter'n. Men nok om det... Spørsmålet var for....
Jeg prøvde å gi de frossen for i dag og de spiste jo etterhvert, men når de får frossenfor pleide de å hive seg over det, men ikke denne gangen. Og flakfor vil de ikke ha. Forer en gang om dagen og ikke for mye heller. Får bare se om det tar seg opp igjen hvor kan jeg eventuelt få tak i levendefor??
Tetra kan bli litt .. bortskjemte
Hos meg er det slik at når jeg i en periode har foret med frosne røde mygglarver, da vil mine keisertetra ikke ha noe annet i en periode. Men de spiser nå flakfor etter en stund. Noe annet som virkelig går unna er rester av kokt torsk og kokt laks. Mine keisertetra og rødmunntetra fråtser i det, og det er jo lettvint og billig. Krever bare at du har fisk til middag av og til....

Kobbertetra tror jeg at jeg ville ha styrt unna. Har lest at de kan være litt kranglete...
Okei da får jeg bare fortsette å fore med flakfor. De spiser vel når de blir sultne. også kan de heller få frossen for/ rester en gang i blant takk for svar!!
Tilfeldig bekjentskap
© Per Christian Osa
Reklame for plussmedlemskap