Kileflekkrasbora - svart "inni" magen?

Hei! Jeg har tre kileflekker fra før, og kjøpte to små for et par dager siden.

Idag så jeg at den ene var blitt litt svart inni mage på en måte (se bilder...de er ganske dårlig haha)

det var ikke slik igår eller forleden. Jeg byttet sand til svart rådasand så det kan jo være noe av grunnen for jeg så noen av fiskene ble farget av den (men det gikk bort etter hvert. henger litt igjen på noen men mesteparten er fine igjen)

det var ganske elendige bilder, men den har litt klumpete form på magen nesten, og den er veldig mørk under. den svømmer rundt helt fint og ser ikke ut til å vær brydd, men håper jo det ikke er noe ille, sykdom eller noe :-0

noen som vet hva det kan være?
(fant ikke knapp for redigering av innlegg?) men fisken er ikke svart under magen idag. litt buet form på magen enda men det ser jo ti gang mer normalt ut nå, uten den fargen. kan det være at den bare har spist noe som var mørkt i fargen? jeg ser de snapper innpå litt av algespiser-foret når tablette oppløses, og denne maten er grå i fargen.hmm.
Jeg tror du har gjettet riktig.
Mange karpelakser og barber er halvt gjennomsiktige, og om de har spist mye/lite kan vises ganske godt på magen.

Selv har jeg lagt merke til forskjellige former på "mageinnholdet" på keisertetra og rødmunntetra. De kan ha ganske forskjellig utseende, men de lever selv om de innimellom ser rare ut.

Når jeg f.eks forer rødmunntetra med frossen artemia, så er noen så frampå at de blir tilsynelatende stappfete, slik at det ser ut som om de forspiser seg. Men det går over etterhvert.

Så løsningen er ofte å være gjerrig på maten, eller å få inn foringsrutiner som blir riktige i forhold til hvor raske fiskene er frampå, og at alle kan få. Selv prøver jeg å legge i malletabletter når akvariet er mørkt for å forhindre at de glupske fiskene tar noe som de ikke er helt beregnet på...

Du kan jo se om det går bort etterhvert, og prøve med samme mat senere og se om det gjentar seg?
ah takker for svar! ja jeg ser nå også at den ikke har den rare fargen inni magen haha så det var sikkert maten.
og flotte tips også, skal begynne å mate mallene etter lyset er avslått hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap