Suspekt oppførsel... i hele karet!

Kongotetraene mine har fått noe for seg nå tror jeg...
Jeg har en stor rot i karet som står oppovervendt mot vannflaten, og akkurat denne roten har plutselig blitt samlepunktet for ALT levende i karet mitt.

Alle mallene, alle rekene, alle sneglene, alle tetraene, alle kuhliålene, alle perleguramiene kjemper seg rundt denne rota... De spiser ikke på den (untatt mallene) men ormer seg rundt og gnir seg mot den. De ligger rundt den og nekter å flytte seg, selv når jeg stikker hendene nedi for å prøve å "jage" de bort. Hva i alle dager er det de gjør?

Rota har stått i karet i 4 mnd nå. Det har ikke blitt tilført ny fisk de siste 4 ukene.
PH: 6.8 Temp: 26 grader C Nitritt: Ingen utslag på dråpetester

Karet har stått siden oktober 2010, jeg bytter 10 liter vann hver dag. Karet er på 200 liter.
Har du fått en magisk rot? Alle røtters mor kanskje?? Det der hørtes meget spesielt ut, for min del iaffall hehe. Virker jo nesten som om rota di funker på fisk som kattemynte funker på katter :P
Fortell hva som skjer videre da
Plussmedlem
Hadde vært veldig intressant å se en film av dette!
Tror sannelig jeg må få prøvd å filme det med mobilkameraet....

Sånt skjer bare helt plutselig. Det begynte for noen dager siden, første gangen de gjorde det. Og plutselig bare stopper de igjen.... Så noen dager senere så begynner de igjen.! o.o Skal få tapet det på video neste gang det skjer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap