Rar oppførsel(dans) på tigerbarber.

Hei,
Har 14 røde tigerbarber sammen i et 720l.. De to siste dagene har to av barbene begynt å "danse".. Dem svømmer etter hverandre i ring(munn mot hale) gjentatte ganger. Er ingen ting som tyder på at dem hakker på hverandre..

Lurer på om det er noen andre her som har opplevd, og eventuelt hvorfor dem gjør dette.?? Hadde vært gøy å visst hvorfor
Hei
Har akurat starta opp me akvarium å sånn har tigerbarbene mine åsså begynt med... svømmer etterhverandre, munn mot munn og "danser" er veldi stili å se på, men aner ikje koffer dæm driv på me det :p
Har noen få tigerbarber igjen av en flokk på 10stk.

Dette er det jeg har funnet ut om denne type dans.

Dem danser munn mot munn her hos meg

Denne danser er ganske harmløs og er vanlig mellom hannene.
Dem måler styrke og finner deretter ut hvem som er lederen i flokken.

Ja, men derfor jeg lurer er jo fordi dem aldri gjør sånn munn mot munn.. men dem svømmer etter hverandre i en liten ring.. munnen på den fremste går inntil halen på den andre.. og munnen på den andre går i halen på den første..
Det KAN jo være typisk oppførsel to kjønn seg imellom... også ofte observert blant Homo Sapiens Sapiens på diverse utesteder ca hver helg omtrent året rundt :P
Hos fisk kan denne oppførselen gjerne opptre etter vannbytter, eller til gitte tider i måneden. Avhenger litt av arten.
Mine gullbarber holder på slik til stadighet.. i går hadde jeg et vannbytte så nå jager flere av hannene den stakkars hunnen og roter rundt i javamosen.
Jeg tok og søkte litt på dette du beskriver og fant ut at det er nok en slags parrings dans ja.
Tilfeldig bekjentskap
© McEve
Reklame for plussmedlemskap