Ekstrem blåfarge på kardinaltetra

Hei!

Jeg la merke til at 2 av mine 30-40 kardinaltetra har en ekstrem blåfarge som virker helt unormalt! De er så blå at det ser nesten dumt ut!
Jeg har sett mye fargerike fisker, men dette her tar kaka.
Legger ut bilde, men bildet viser desverre ikke hvor intens det er.

Noen som vet hva dette kan komme av?
Det var ikke slik for noen timer siden.....

Beklager, jeg suger på å ta bilder

Har sett at det er et akvarium med Kardinaltetra som er meget blåe på Tam-alna. Virker som det er drettet frem mer blått.
Sitter selv med en gjeng kardinaler fra Alna med ekstrem blåfarge som til de grader skiller seg ut fra de andre.
Jeg skal ikke påstå hverken det ene eller det andre om den saken, men de ser da ut til å leve i beste velgående. Pigmenten for det enkelte individ spiller kanskje inn her, samt at enkelte fisk jo "blomstrer" i rette omgivelser.
Jeg har hvertfall aldri sett noe lignende på noen skapninger.
Men det som er merklig, er at jeg ser jo på de hele tiden, og dette har skjedd over bare noen timer.

jaja, de ser ut til å trives hvertfall.
Da jeg hadde en stim med neon tetra så skiftet noen av dem farge når dem var i lek, iallefall så det slik ut da dem hadde mye nærkontakt og spratt dansende rundt mellom javamosen de ble mer blå i fargen enn neon blå liksom.. Vet ikke om det kan være det samme med kardinaltetra.
Måtte sjekke ut min stim med neontetra, og fant ut at jeg har 3 av 16 som har en kraftigere blåfarge enn de andre, men ikke med så stor forskjell som det er på dine.
Kanskje det er som LeneA sier at det har noe med lek og gjøre?
Uansett er det nydelige fisker. Jeg elsker den blå og røde kombinasjonen.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap