Hvilken tetra stimer best?

Hei.
Utgangspunktet er å lage ett mallekar med 20-30 kardinaltetra som stimfisk.
Karet er 250L
Men ser det at kardinaltetraen skal ha en Ph mellom 4-6, i karet mitt er Phen 6,5 går det bra?

Men ellers om det ikkje går hvilken tetra stimer best? er det andre typer som stimer like godt som kardinalen?
Det trenger ikkje vere tetra, er det andre fargeklatter som tar seg godt ut og stimer bra?

alle tips blir tatt godt imot Takk på forhånd

Rødmunnstetra er de jeg har opplevd som best stimere.

Ellers er vel egentlig min erfaring at alle tetraer går 'ut av stim' hvis forholdene er for trygge.. et par store sciklider som trussel gjør mye for god stiming..
(men det er vel neppe aktuelt hos deg da ..pluss at det ofte krever sporadisk påfyll av tetraer)
En art jeg stadig vender tilbake til er Kileflekks rasbora
Stimer godt og farger flott ut i litt dempa belysning/flyteplanter
Prøv heller 50-60 tetraer i stedet. Ser mye penere ut da og ser ut som de stimer uansett.
2 scalarer hjelper vel litt og med tanke på og få småfisken i stim, og det burde vel gå fint i ein 160liter.
Takker for svar alle sammen.
Men det er en 250L.

Det blir nok kardinaltetraen, eg testa nett ph i karet og den ligger på 6, satser på at dette blir bra.
Kan en kampfisk få kardinaltetraen til å stime bedre?
Og hvor mange kardinaler går det i en 250L egentlig?

Bestand i karet pr dags dato er:
4stk Ancistrus
9stk Kuhlii
17stk Kardinaltetra
X antall Kirsebærreker
Hehehe, mine kardinaler(+neoner) stimer heller ikke særlig bra, til tross for at det går en kampfisk-hann i samme karet. Er overbevist om at de ville stimet mye bedre hvis jeg satte inn f.eks. en stor/hissig Ciklide, men jeg vil dem faktisk ikke så vondt......
Har inntrykk av at Rødmunntetra er en ganske stresset art uansett om de blir truet eller ei, derfor stimingen.
Støtter Danielsen : Kileflekkene imponerer ; holder faktisk brukbart sammen uten å jage frem og tilbake. Hos meg klarer de faktisk å roe ned de mest beryktede Tetraene som finnes : Kobber-Tetra. Ikke mange som har rolige Kobbertetraer der ute........
PS ! Litt sent med tips nå, ettersom du har kjøpt kardinaler........
Hehe ja litt sent.
Men ser nå at kardinalen den stimer bra nå, en så lenge.
Sikkert litt forvirring dei første dagene.

hvor mange kardinaler kan eg ha? 30-40stk går det bra?

Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl
Reklame for plussmedlemskap