- Hjem
- Forum
- Karpelaks (Tetra m.fl)
- Hvilke fisker kan gå i varmt vann?
Hvilke fisker kan gå i varmt vann?
Som overskriften sier;
Hvilke fisker kan gå i varmt vann på 30 grader?
Det er en 110 liter med ph på 7,2.
Har ikke noen fisk i toppsikten fra før. Kun en gruppe maller går i karet.
Så vil gjerne ha en fredelig fisk som ikke stikker ned til bunnen og tar maten fra mallene, siden de er litt sky og er treig til matfatet.
Kunne tenkt meg en fin stimfisk eller noe sånn som perlegurami.
Har kikket litt i fiskebasen, men finner liksom ikke noe som passer.
Så håper noen har forslag til en fin fisk som passer
- Veronica
Hvilke fisker kan gå i varmt vann på 30 grader?
Det er en 110 liter med ph på 7,2.
Har ikke noen fisk i toppsikten fra før. Kun en gruppe maller går i karet.
Så vil gjerne ha en fredelig fisk som ikke stikker ned til bunnen og tar maten fra mallene, siden de er litt sky og er treig til matfatet.
Kunne tenkt meg en fin stimfisk eller noe sånn som perlegurami.
Har kikket litt i fiskebasen, men finner liksom ikke noe som passer.
Så håper noen har forslag til en fin fisk som passer
- Veronica
Postet 06.02.12 kl 00:18
Inaktiv bruker

Listen jeg fant da jeg søkte i fiskebasen.
Postet 06.02.12 kl 07:29
Tusen takk for svar
Jeg har sjekket listen selv, men kjenner jo ikke til alle fiskene sin oppførsel.
Noen fisker kan gå ned i bunnen selv om det står topp/midt- sikt.
Jeg vil ikke kjøpe noe før jeg er sikker på at de ikke svømmer ned til bunnen og napper maten fra mallene..
Så om noen har erfaring med en fisk som kan passe i karet så hadde jeg satt stor pris på innspill
- Veronica
Jeg har sjekket listen selv, men kjenner jo ikke til alle fiskene sin oppførsel.
Noen fisker kan gå ned i bunnen selv om det står topp/midt- sikt.
Jeg vil ikke kjøpe noe før jeg er sikker på at de ikke svømmer ned til bunnen og napper maten fra mallene..
Så om noen har erfaring med en fisk som kan passe i karet så hadde jeg satt stor pris på innspill
- Veronica
Postet 07.02.12 kl 00:03
VeronicaSTusen takk for svar :) Jeg har sjekket listen selv, men kjenner jo ikke til alle fiskene sin oppførsel. Noen fisker kan gå ned i bunnen selv om det står topp/midt- sikt. Jeg vil ikke kjøpe noe før jeg er sikker på at de ikke svømmer ned til bunnen og napper maten fra mallene.. Så om noen har erfaring med en fisk som kan passe i karet så hadde jeg satt stor pris på innspill :) - Veronica
ALL fisk vil gå ned på bunnen og småsmake av mallematen.
For da heller flakfor og tabletter samtidig slik at de ikke viser stor interesse for mallematen.
Er mallene sulten, så driter de dessuten i de andre fiskene.
Postet 07.02.12 kl 13:11
Inaktiv bruker

Nesten alle fiskene iallefall, Øksefiskene og kloven killi har iallefall ikke jeg opplevd at har gjort det. Men ingen "regler" uten unntak.
Postet 07.02.12 kl 13:36
Postet 07.02.12 kl 22:00
Inaktiv bruker

Har en ancistrus som gjerne angriper de andre som prøver og ta maten fra han. :P Han heter Herr Bart. :P
Postet 07.02.12 kl 22:10
Hehehe. Ancistruser er kjappe til matfatet ja )
Morsomme de, er vel ikke uten grunn at det svømmer mange av dem i karene mine værtfall Fikk forresten fulgt med på egglegging hos et ancistruspar idag, får med seg masse mer når de ikke er så sky
Zebra mallene ser jeg knapt.. bortsett fra når jeg sitter oppe sent på natten og lyser med lommelykt.. hehe
Morsomme de, er vel ikke uten grunn at det svømmer mange av dem i karene mine værtfall Fikk forresten fulgt med på egglegging hos et ancistruspar idag, får med seg masse mer når de ikke er så sky
Zebra mallene ser jeg knapt.. bortsett fra når jeg sitter oppe sent på natten og lyser med lommelykt.. hehe
Postet 07.02.12 kl 23:28
Inaktiv bruker

VeronicaSHehehe. Ancistruser er kjappe til matfatet ja ;)) Morsomme de, er vel ikke uten grunn at det svømmer mange av dem i karene mine værtfall :) Fikk forresten fulgt med på egglegging hos et ancistruspar idag, får med seg masse mer når de ikke er så sky :) Zebra mallene ser jeg knapt.. bortsett fra når jeg sitter oppe sent på natten og lyser med lommelykt.. hehe :)
Jeg bruker å se på eggleggingen til pygme coryene min. Veldig fascinerende. Som om de danser på glasset. ;D
Godt å høre at det ikke bare er meg som sitter oppe og lyser i akvariet med lommelykt. :P heheh
Postet 08.02.12 kl 00:22