Hvilke tetraer spiser ikke egg?

Skal ha sommerfuglciklide i akvariet mitt, eller en apistogramma. Og ønsker å drive oppdrett, karet er 115 liter, men jeg vil også ha en type stimfisk på ca 15 fisker, tenkte først kardinaltetra men har hørt at de er så aggresive og spiser yngel/egg, Tenkte på Nannostomus men finner ikke noen dyrebutikker som selger dem, så jeg lurer på hvilke andre (helst små)tetraer (eller andre vanlige simfisker) kan passe?
og kan man to forskjellige typer dvergciklider i karet dersom det er mye gjemmesteder?
Jeg ville nok satset på en Nannostomus. Om du ikke finner noen i dyrebutikkene nær deg, kan du få de til å bestille.
Hvis du skal ha Apistogramma, ville jeg nok holdt meg til en art + en stim Nannostomus og kansje noen Otto`er.
Viste ikke det gikk ann, skal høre med dyrebutikken
Skal du ha ett vellykket oppdrett, bør du kun ha den arten du skal drive oppdrett på i akvariet. Ellers er det fort for at både egg og yngel blir spist.
ja men jeg synes det ville vært litt kjedelig... derfor ser jeg etter fisk som er fredelige sammen med andre fisker og ikke spiser yngel egg.
Har sett folk som har hatt 'community tank' og fått vellyket oppdrett, og de hadde fisker som spiser yngel og egg.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap