Hissige sebrafisk + sherrybarbe?

Jeg har fire hypre sebrafisk, som er bl.a veldig glupske og flinke til å "mobbe" nye fisk. Vil da et par sherrybarber overleve, eller vil de bli veldig stressa? Har også lest at de danner par, men det er mange som har dem i gruppe. Trives de bedre når de er flere enn to? Som nevnt over er sebrafiskene bare fire. Vil de roe seg med flere? Og hvor mange er det plass til når jeg i tillegg har

2 ancistrus
5 guppy
3 platy
og 7 amanoreker.

Kjapt svar?
Hm, vil kanskje sebrafiskene roe seg litt om de blir fler, da kan de herje med hverandre?

Hvordan det blir med sherrybarbene vet jeg ikke, men tror de er fisker som liker å være en gruppe sammen.
Takk
Det er jo sånn med tigerbarber, at de ikke herjer så mye med andre i stim. Så da burde det vel være sånn med sebrafisk også??????
Sebrafisken er en stimfisk. Det må være minst 5-10 stk i akvariet for at den skal trives. Kan jage andre fisk. Sebrafisk kan også hoppe, særlig når den er stresset, så dekkglass kan være lurt! Siden fisken også er en meget aktiv stimfisk bør den få godt med svømmeplass.

Står det i fiskebasen.

Så jeg vil nok tro at om de er flere så vil de som tigerbarben ta det ut på hverandre og ikke andre fisker.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap