Dolkestikketetra- maksimal lengde

Inaktiv bruker
Leser her på forumet at Dolkestikketetra har en maksimal lengde på 8.0 cm. min største Hanne
døde i dag og den var 8.5 cm, er det norgesrekord?
Størrelsen oppgis i standardlengde, som er fisken målt uten hale. Så selv om fisken din var stor var det litt igjen til maksimal størrelse
Inaktiv bruker
Takk
Det var nyttig info. sikkert også for andre
akvarister som er svanger med en rekordfisk
Det var nok en feiende flott dolkestikktetra når den var i live iallefall Jeg har hatt dolkestikktetra, og de er en av de flotteste tetraene som finnes.
Inaktiv bruker
Fin fisk
Enig i at det er en fisk. Spennende atferd. Har kjøpt mine på Dahls dyrerike (stort sett). Mens kardinalneon er verdig og rolig og glir rundt i karet i stim, er dolkestikkene litt mer lumske. står litt stille, hannene imponerer hverandre (flott skue) og når en mater skulle en nesten tro det var en flott piraya. Har en del cichlide sticks til overs fra da jeg hadde større ciklider, dolkestikkene angriper disse i samlet flokk og mat som er omtrent halvparten av fiskenes lengde kuttes opp i småbiter og forsvinner fort. Når jeg forer mallene med tabletter, så stikker ofte dolkestikkene av med dem og resten raser gjennom akvariet på 2,5 meter i fullfart (får nesten ta det opp på video...)
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap