Hm, hva er stor nok stim med tigerbarbe?

Kanskje et dumt spørsmål, men hva er "stor nok stim" når det gjelder tigerbarber?

Kjøpte i dag 6 tigerbarber. Burde de vært dobbelt så mange? Jeg har aldri i mine år som akvarist hatt denne typen fisk, så jeg kjenner meg litt på glattisen. Men har funnet ut at alle verdier stemmer for at denne fisken skal passe fint inn her. Har lest de er finnenappere så det er ingen fisker her med lange finner.

Men så var det antallet da ...
Hvis du ikke har stor belastning ellers, kan du godt doble flokken din. Jo flere de er, jo mindre frustrasjon og interesse for andre fisker.
Tigerbarber er morsomme fisker, alltid på farten. Det er særlig hvis de er alene eller svært få at de plager andre fisker. I gruppe eller stim er de mest oppptatt av hverandre. Seks burde gå bra. Mindre enn seks ville jeg ikke hatt, gjerne flere, men det kommer jo an på hvor stort kar de skal gå i.

Stephan
De skal gå sammen med sverddragere. Har ikke sluppet dem fri enda. Så jeg er spent på å se dem De er en slags sølvgrønn farge.
De tigerbarbene er virkelig pene. Har rød finne under og svart på ryggen, og så er de sånn skimrete grønn/grå/blå i fargen. Kunne faktisk hatt dobbelt så mange hehe. Men fpr nå se hvordan atferden deres er. Sverddragerene er vel gjerne ikke en sort som pleier bli jaget. Men hvor mye unger det blir spørst jo.
Kan oppdatere litt. De ble utsolgt ganske fort, så jeg fikk bare kjøpt en til, så de er 7. Vurderer å flytte dem eller omplassere dem, for de er antagelig grunnen til at det ikke kommer yngel på sverddragere og black mollyer. Nydelige fisker er de
Tilfeldig bekjentskap
© Tor Erik Lindøe
Reklame for plussmedlemskap