Hvilken stimfisk passer til min 300l

Hei

Lurer på hvilken stimfisk som passer for meg?

Har et 300L med mye bunnareal, 50x50x125.
Fiskene som går der i dag: 12 flekkete pansermaller, 6 små L144 og 4 små Scalarer.

Har lyst på en fisk som viser seg mye, og kan sees fra litt avstand. Så da tenker jeg stimfisk, 15+

De må jo være litt størrelse på, slik at de ikke blir mat til Scalarene etter hvert.

Har sterk belysning i akvariumet, med mye planter på en del, og åpent på framsiden. Hadde tenkt meg at stimfisken skulle svømme mest i det åpne området, så helst ikke noen som gjemmer seg rundt plantene og dempet belysning.

Er det noen som har fiske forslag så taes de gått imot=)

Har sett på rødmunntetra, men fint med litt flere alternativ
Store smykketetrar
Jeg kjøpte 11 stk av disse som nr 2 fisk i mitt 300l. kunne helt fint tatt en 15 til av dem. De er rolige, lekende og blir godt 5cm store.
Jeg er en sucker for Copella arnoldi. De blir jo bare så sykt fine i fargen når de farger ut. Men har du åpen topp? Eller mente du plantefritt i forgrunn?
Takker for alle svar

Helge: Flott! Har sett på smykketetra, men de er for små. Viste ikke at det fantes store=)

Oslotina: Akvariumet har åpne områder hvor slangene til pumpen stikker opp, kan få dekket det området. De sprøytetetraene var også fine. Så videoer på youtube over hvordan eggleggingen foregår, stilig.

Har vært i flere dyrebutikker å sett, men det er de samme fiskeartene som går igjen. Hvordan vet du hvilke arter som er finnenappere? Stoler ikke helt på informasjonen som de ansatte gir...
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap