Skunk botia

Det står i fiskebasen at dette er en fredelig fisk men jeg har andre erfaringer med denne. Hadde dem først i ett kar kun med guppy, opplevde da at den nappet og var etter disse. Flyttet den så over til scalarene hvor det samme skjedde. har også fått tilbakemelding av en kunde om at den tok guppyene.

Har jeg ekstra hissige botiaer? Noen andre som har opplved dette?

Jeg prøver å kun ha fisk inne som jeg finner informasjon om og da er det litt trist når jeg selger på feil grunnlag....

Annette
Samme erfaring.
Hadde skunkbotia selv. Starta med 2 og utvidet til totalt 7 for å få bukt med mobbing, finnebiting mv.
Har også lest at de er nattaktive. Det hadde nok ikke mine lest, for de var de mest aktive fiskene på dagtid. Når det var for tid var de helt ville.

No hadde jeg dem i ca 6 mndr før jeg fikk levert dem på en lokal Zoo butikk. De terroriserte resten. Både corydoras, platy og alle som de nådde.
Det kan jo hende at de blir mer nattaktive når de vokser til?

De store fiskene perlegurami og mallene brydde seg ikke.
Skunkbotiaen hadde jakt adferd. Snek seg innpå en intetanende fisk ---- bit og klikk - så starta jagingen. Det var nok noen som var mer ekstrem enn de andre.

Tror nok at de må holdes sammen med mer hardføre arter som tåler en bit og et klyp. Det var min erfaring.
Endret litt i profilen, slik at det blir mere riktig
Flott med tilbakemeldinger om mulige feil\ manger i basen!!
PS: Dere kan selv endre slikt, (endringene vil vurderes av en mod før dem blir oppdatert).
PS2: Vi mangler bilde av denne, tigge tigge om at noen av dere som har denne knipser bilder av den
Frank Angell
Endret litt i profilen, slik at det blir mere riktig :) Flott med tilbakemeldinger om mulige feil\ manger i basen!! PS: Dere kan selv endre slikt, (endringene vil vurderes av en mod før dem blir oppdatert). PS2: Vi mangler bilde av denne, tigge tigge om at noen av dere som har denne knipser bilder av den :-D


Jeg er så pass ny innen hobbyen (litt over 1 år) til at jeg har dristet meg til å endre profiler. Det kan jo være at mitt eksemplar/stim er annerledes enn normalen? Men når flere har samme erfaringen blir det jo lettere.
Takk for at du endret profilen.
Bilde?
Er ingen ekspert. Har tatt noen bilder i den tiden jeg hadde skunkbotian, men jeg tror neppe at de er reprensentabel?
Plussmedlem
Kor mange eks. hadde du?
Holger Lockertsen
Kor mange eks. hadde du?

Hadde en stim på 7 stk.
DE stimet og danset villig vekk, men med mitt kamera hadde jeg ikke tjangs å få bilde av dem.
Det er litt skummelt å endre profilen ja, derfor var det greit å høre om andre hadde lignende erfaring. Jeg skal prøve å få lagt inn noen bilder, men er ingen ekspert så ha litt tålmodighet med meg så ordner det seg etterhvert : )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap