Prakbotia---dør!

Kjøpte meg en praktbotia i dag (vet at de er stimfisk men der var bare en igjen så). Etter å ha latt posen ligge i vannet i ca. 15 minutter, slapp jeg fisken ut i akvariet. Den svømte rundt omkring. Etter en 2 timers høneblund sto jeg opp og så at fisken lå på sida. Jeg vet at prakbotiaene kan "spille død". Jeg tok ned håven for å sjekke om den fortsatt levde. Den bare lå der. Vannforholdet er jo riktig (den er sammen med et par kulefisker). Hva er det som kanha skjedd?

Forresten,
Siden det bare var en igjen i butikken så tok det litt lang tid før ho som jobba der klarte å få tak i den lille fisken. Den gjemte seg bak filteret. Dama flytta filteret og akvariet ble fullt av fiskeavføring og andre ting. Hun brukte samme (møkkete) vannet fra akvariet fisken kom fra. Kan dette spille en rolle? Burde jeg ta ut fisken nå og legge den et annet sted?
Antar at jeg er sent ute med svaret.

Du sier at du har kulefisker i karet; hvilke kuler er det snakk om? De fleste kulefisker dreper det som er av annet liv i akvariet...

At fisken ikke overlevde 2 timer i karet ditt, kan skyldes mye stress i forbindelse med transport\ håving, og svært feil verdier.
Krev ny fisk av butikken, om du da i det hele tatt kan ha noe sammen med kulene dine.

Om fisken er dau, må du selvsagt fjerne denne med en gang. Død fisk er ikke noe man lar ligge i akvariet, av mange grunner
Verdiene mine er riktige. Jeg sjekka om praktbotia kunne bo sammen med c. asellus. Kulefiskene mine rørte den aldri. Den bare gjemte seg under roten jeg kjøpte. Den så ikke så veldig levende ut da jeg fikk den da. Vet ikke helt hvordan jeg skal kreve ny fisk. Blir ikke de som jobber der sure elelr noe?
Siden hun hadde vann i posen som var fult av partikler, og fisken så slapp ut når du kom hjem, er det jo grunn til å mene at dette dødsfallet er butikkens feil.

Hvorvidt butikkene jeg handler fra blir sure eller ikke bryr meg midt i "ja du vet". Men de fleste er såpass oppegående at de for det første ikke behandler fisken slik din ble behandlet, og for det andre, ikke blir sure på kunden som krever ny fisk. Er jo ikke noen formue det er snakk om heller, og butikken, dem skriver dette tapet garantert under avskrivinger (ikke noe direkte tap for dem, ut over fortjenesten)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap