Pakistanbotia VS Gurami, Guppy osv..
Ca 3 mnd siden satte jeg noen pakistanbotia i akvariet sammen med perlegurami, måneskinnsgurami, neontetra, platy og black molly.
Jeg har observert at Pakistanbotia er veldig agressive mot alle de nevnte fiskene, og etter at jeg nå fikk 5 Guppy og noen Indiske glassmaller, måtte jeg sette Pakistanbotia'ne i en litten bolle for seg selv.
Finnes det noen måte å vennlig-gjøre pakistanbotia'ne?
(har prøvd kjeft og husarrest)
Vil de klare seg alene i en gullfiskbolle kanskje.. Vil ikke kvitte meg med dem...
Eller...
Noen som har noe annet smart på lur kanskje?
Hoohoo hoo.. Merry fishmas!
Jeg har observert at Pakistanbotia er veldig agressive mot alle de nevnte fiskene, og etter at jeg nå fikk 5 Guppy og noen Indiske glassmaller, måtte jeg sette Pakistanbotia'ne i en litten bolle for seg selv.
Finnes det noen måte å vennlig-gjøre pakistanbotia'ne?
(har prøvd kjeft og husarrest)
Vil de klare seg alene i en gullfiskbolle kanskje.. Vil ikke kvitte meg med dem...
Eller...
Noen som har noe annet smart på lur kanskje?
Hoohoo hoo.. Merry fishmas!
Postet 25.12.06 kl 21:43
Jeg har bare hørt at jo flere pakistanbotiar du har, jo fredeligere blir fiskene/ pakistanbotiane. men har bare hørt dette, så ikke vær 100% sikker.
Jeg hadde to pakistanbotiar som var veldige hissie på andre fisk, men en vakker deg kjøpte jeg noen praktbotia! Etter at praktbotiane ble satt i karet har pakistanbotiane vært snille som lam.
Jeg hadde to pakistanbotiar som var veldige hissie på andre fisk, men en vakker deg kjøpte jeg noen praktbotia! Etter at praktbotiane ble satt i karet har pakistanbotiane vært snille som lam.
Postet 25.12.06 kl 23:39
Postet 26.12.06 kl 00:36
Du greier ikke å "omskolere" fisk, det er i alle fall sikkert.
Men noen arter vil krangle mer innad i gruppen, enn med andre fisk, om de er tilstrekkelig mange. Botia-artene foretrekker jo å være en del individer, og dermed vil jeg tro at tipset fra Bønna om flere, kan holde mål.
Å ha disse botiaene i en bolle, får mesteparten av hår på kroppen min til å reise seg- dette er ikke en bolle-fisk
Men noen arter vil krangle mer innad i gruppen, enn med andre fisk, om de er tilstrekkelig mange. Botia-artene foretrekker jo å være en del individer, og dermed vil jeg tro at tipset fra Bønna om flere, kan holde mål.
Å ha disse botiaene i en bolle, får mesteparten av hår på kroppen min til å reise seg- dette er ikke en bolle-fisk
Postet 26.12.06 kl 10:33
Mine to pakistanbotiaer er etterhvert blitt ganske STORE, tror de snart måler 12-13 cm... Så de trenger god plass, og de vokser fort. Men mine pakistanere fungerer veldig godt sammen med tigerbarber og en flying fox.
De liker å ha et trygt skjulested, så jeg har lagt ned to halve kokosnøttskall i akvariet, og de to pakistanbotiaene okkuperer det ene, flying fox'en det andre. Det er kanskje noe slikt som skal til?
De liker å ha et trygt skjulested, så jeg har lagt ned to halve kokosnøttskall i akvariet, og de to pakistanbotiaene okkuperer det ene, flying fox'en det andre. Det er kanskje noe slikt som skal til?
Postet 26.12.06 kl 11:32
Endret: 26.12.06 kl 11:42
O_o
Pakistanbotia'ne var i bolla i rundt 30min bare..
Fikk dårlig samvittighet..
Så ble de flyttet til ett fødekar som flyter i akvariet..
Har ingen andre muligheter.. Har lagt Pakistanbotia'ne ut for salg..
Tror de kan få det bedre ett annet sted alså
Heller Per og Pål (pakistanbotia'ne) enn de 13 andre fiskene mine
Noen her som vil kjøpe 2 billige Pakistanbotia?
Kokosnøtthuset og stenene var ikke nok for disse..
Pakistanbotia'ne var i bolla i rundt 30min bare..
Fikk dårlig samvittighet..
Så ble de flyttet til ett fødekar som flyter i akvariet..
Har ingen andre muligheter.. Har lagt Pakistanbotia'ne ut for salg..
Tror de kan få det bedre ett annet sted alså
Heller Per og Pål (pakistanbotia'ne) enn de 13 andre fiskene mine
Noen her som vil kjøpe 2 billige Pakistanbotia?
Kokosnøtthuset og stenene var ikke nok for disse..
Postet 26.12.06 kl 13:05
Endret: 26.12.06 kl 13:07