Spm ang Praktbotia

Jeg sliiiiiiter med pestsnegler. De er over alt og legger egg over alt
I karet har jeg 12 stk corydoras. 3 rubin gurami, 2 molly og 3 sverddrager.
Og lille ancistrus da.

Det er et 190 liters kar. Går det bra med praktboita sammen med disse?
Spiser den eplesnilene mine og?
Hvordan er den å holde?
Og hvor mange burde jeg ha.

ps: går den ikke sammen med alle fiskene kan noen flyttes.
Min erfaring er at du kan ha et par praktbotia i 190 l. karet. De blir vel for store en gang,men kanskje du evnt. kan låne noen til jobben er gjort. Det er jo en stimfisk, men mine, 2 stk. trivdes godt i hverandres selskap i 220l. De spiste alt som var av snegler. Også eplesneglene fikk hard medfart. De andre fiskene dine skal det ikke være noen fare med. Mine praktbotia var kresne til å beg.med. Ville ikke spise noe særlig av det jeg ga dem. Etter at jeg fikk tak i en gjeng med sandsnegler megynte di å legge på seg,di ble runde og fornøyde.
hmmm ja... tror ikke noen butikker her nede ville latt meg låne denne fisken. De nektet å ta tilbake de flying foxene jeg kjøpte da jeg oppdaget at det ikke var siamesere...
Står i fiskebasen at de trenger 120L.. men kan vel ikke ha mange nei og jeg har sandsniler også. Hadde blitt fest for de hehe.

Finnes det noen andre løsninger?
Driver nå å dreper alle jeg ser men de legger jo egg over alt
Spiser ikke eplesnegler de egga da?

Jeg har klart å knerte mine ned til en bestand på 1-2. Mulig jeg tar de også. Jeg bare plukker dem ut med plantetangen og kaster dem. Gjør det intenst noen dager så har jeg kvitta meg med dem. Samme hvis nye skulle klekke.

Kjøpe praktbotia bare pga. det er vel litt som å få pestdyrutrydderen på besøk og så ha ham boende hos deg etter han fjerner insektene.
har hatt lyst på praktbotia lenge da hehe så om jeg eventuelt kjøper en blir ikke bare for å fjerne disse irriterende vesenene...

Og nei.. snilene enser de ikke engang
noname
Min erfaring er at du kan ha et par praktbotia i 190 l. karet. De blir vel for store en gang,men kanskje du evnt. kan låne noen til jobben er gjort. Det er jo en stimfisk, men mine, 2 stk. trivdes godt i hverandres selskap i 220l. De spiste alt som var av snegler. Også eplesneglene fikk hard medfart. De andre fiskene dine skal det ikke være noen fare med. Mine praktbotia var kresne til å beg.med. Ville ikke spise noe særlig av det jeg ga dem. Etter at jeg fikk tak i en gjeng med sandsnegler megynte di å legge på seg,di ble runde og fornøyde.

nei de blir ikke for store.
de blir ikke større en det er plass til.
det er hvertfall det jeg har hørt
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap