Praktbotia - en nazifisk?

Jeg har tre praktbotiaer/klovnebotia, og tidligere hadde jeg også annen fisk med farger..Men de ble høstet en etter en, selv når jeg kjøpte inn nye fisker med farger - som platy, guppi og neontetra, ble disse selektivt jaktet på og drept. Når alle med farger var borte, er pansermalle, sølvhai, haimalle og penselalge-spiser (husker ikke hva den heter, avlang med svart stripe, den eneste som eter penselalger) de eneste som er igjen. Jeg har ingen forklaring på dette, men det virker litt underlig. Er det andre som har hatt praktbotia med nazitendenser?
jeg måtte kvitte meg med mine botia etter 1fiske død,noen skrammer på alle andre fiskene og en annen halspist fisk.
oppserverte dem og botian var etter stort sett alle fiskene mine.
jeg hadde fem stk.
men dei blir aggresiv i for små stimer og...veit ikke kor stort antall som er idielt.
Jeg har også tre stykker som går sammen med guppyer, kampfisk, sebrafisk og maller. Går veldig bra. Har aldri sett dem plage noen av de andre fiskene. Har tenkt å kjøpe flere når jeg går over til større kar, håper de forblir snille mot de andre fiskene da...
Har hatt praktbotia i mitt 270 liters kar i flere år med både neontetra,platy,sphenopsunger bla.uten å ha noe problem med det.Disse begynner nå å bli litt størrelse på også.Spørs jo hvor stort karet ditt er,praktbotiaen liker å ha det litt romslig.
Anita Olsen
Har hatt praktbotia i mitt 270 liters kar i flere år med både neontetra,platy,sphenopsunger bla.uten å ha noe problem med det.Disse begynner nå å bli litt størrelse på også.Spørs jo hvor stort karet ditt er,praktbotiaen liker å ha det litt romslig.


Så er vel dette også en tråd fra 2007 *host kremt*
Uansett så er svaret at fisk ikke har politiske preferanser, så nei. :P
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap