Uidentifisert Botia

Hei.
Denne ble kjøpt som Pakistanerbotia for to år siden. Den var da kun 2-3 cm. Det har senere vist seg at den ikke ligner Pakistanerbotia i det hele tatt, og jeg lurer nå på om det er noen eksperter på feltet som kan identifisere denne for meg? Vi kjøpte den for to uker siden på auksjon, men ingen på auksjonen kunne hjelpe oss med ID.
Jeg har lett på utenlandske botia-forum, men uten hell.

Det er det nærmeste jeg også har kommet, men det er noe med snuten som ikke helt passer, min er liksom så veldig rund, men det kan selvfølgelig helt sikkert være store forskjeller i fasong på dem. Lurer på hvorfor den er så blek jeg. Den har vært det hele tiden. Ser ut som den trives helt fint, spiser og svømmer rundt å snuser. Vi må uansett nødt til å finne en artsfrende til den. Kan jo ikke holde en enslig botia i karet. Takk for forslag, fru Mc. Darup.

Jeg har hatt en gruppe bengalbotia, og praktbotia.
I begge gruppene var en feks litt mindre, og vokste ikke særlig selv om de andre ble større.
Og noen kan være litt bleke.

Hvorfor aner jeg ikke..

Har du prøvd å poste bildet i utenlandske forum?
Gjorde det tidligere i dag, og fikk samme forslaget der, så du har nok helt rett. Er i gang med å finne flere allerede :0)

Kanskje din bare er litt butt i snuten?
Den er nok bare litt butt ja. Den er så søt!
hmm, når tok du de bildene? før eller etter møtet? for så vitt jeg kan huske, var den myyye feitere? hehe... eller kansje ikke SÅ mye, men den var litt rund? eller? =D
Hehe, jeg tok dem i dag, og jeg tror nok ikke den har forandret seg så mye siden søndag ;0)
hmm... jeg er sikker påat den var feit! men så den ikke akkurat SÅ godt, siden den gjemte seg litt, men jeg så at den var feit:P så DET så... haha... men men...
Det må ha vært den ene SAEen vår du så. Hun kan snart ikke svømme lenger pga mage og vekt.
hehe, ja jeg så den å... den var litt vanskelig å ungå å se, men så botian også, å den var litt beiere enn på bildet..:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap