Praktbotia - foring med snegler?

Hei, jeg hadde tre, men nå har jeg kun to praktboitaer igjen. Jeg lurer på om det er for lite mat til dem. Jeg mater alle fiskene med flere slags type flak og pelletfor, men praktbotianene er så sky at de sjelden er fremme når maten serveres, selv etter at lyset er slått av. Nå er det tomt for snegler som fulgte med plantene i akvariet. Er det noen som vet om man bør kjøpe snegler og fore dem med? Isåfall hva slags snegler?

Rebecca
Prakt botian spiser stort sett det meste av fiskemat-både flakfor og "synke"pellets.
Praktbotian er en stimfisk, og vil med få individer i et akvarium bli sky. Er min erfaring da.
Takk for svar, da får jeg reise ut å kjøpe i allefall en ny en så jeg i allefall har tre - burde kanskje ha 5? Jeg er litt redd for å kjøpe flere da jeg har lest at de blir store, og at de krever mye plass. De var tenkt som renholdere og ikke hovedfisk
Rebecca
Ja de kan bli store, men de vokser veldig sakte. % stk hadde vært bra, men vet ikke hvor stort karret ditt er og hva annen fisk du har.
Men kjøp en til du,3 er bedre enn 2
Jeg har et kar på 285 liter, men jeg har jo en del annen fisk der også i tillegg til praktboitan. Jeg har 4 perlegurami, 4 dverg gurami, 20 sebr, 10 Guppy, 4 SAE, og 4 Ancistrus sugemaller og 6 Mikkemus platy. Jeg er redd for at det kan bli for mye fisk mht O2 og trivsel.
Rebecca
Tror nok ikke botiaene er de som lider mest av å ikke være først fremme når det fôres Blir de sultne nok, gyver de løs på plantene. Luringne eter gjerne stilken av, og så får resten av bladet seile sin kos. Kan ikke ete opp det de først har startet på engang

Er nok enig i at ett større antall sikkert vil få fiskene mer fram i dagslyset. Under riktige forhold, er arten alt annet enn sky
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap