Botiaer, er de sneglespisere hele gjengen?

Er alle Botiaer sneglespisere?

Hvilken av de er de beste sneglespiserne for et 160 liters akvarium. De må gå sammen med et par Sebra ciklider, ca 10 metall pansermaller og 4 ancistruser. For uten sebraene er de andre fiskene rimelig små. Det er veldig harmonisk nedi der nå så jeg vil nødig putte oppi noe som plager de. Men de millionene av irriterende dustesnegler plager jo alle, spesielt meg, så jeg vil gjerne hemme de så mye jeg kan. På snillest mulig vis!

Er det eventuelt noen andre gode sneglespisere der ute?
Vet at eplesnegler kan hemme dustesnegle vekst en del, men jeg bare hater snegler. Uff! Ekle er de og....
Står ihvertfall at denne botiaen er det. Den blir heller ikke så stor som praktbotia og kan gå i en 160 liter. De fleste botia trenger selskap av artsfrender så en må jo ha plass til dem også

Jeg har tre Polka-dot botia. De ble kjøpt for et halvt år siden fordi jeg ønsket det samme som du, næmlig å bli kvitt disse sneglene. Dessverre måtte jeg fastslå at de er veldig glad i all annen slags fôr, men ikke sneglene. De har ikke rørt en eneste snegle. Og jeg har mange av de, stortsett skivesnegler og noen pestsnegler. Jeg vil bare fraråde å kjøpe de, spesielt hvis du ønsker litt ro og fred i akvariet ditt.
hmm ja jeg hadde polka botiaer en gang. minns at de bare hadde i seg mygglarver omtrent :P
lurer på om jeg skal prøve meg med noen sebraer.
Elsker prakt botia, men de blir jo til slutt store som en gjennomsnitts laks
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap