Foring av praktbotia

Inaktiv bruker
jeg har nå 4 praktbotiaer som jeg er veldig glad i men en ting er dem, jeg har også andre fisk som spiser... når jeg forer forer jeg med flakfor til guppyene(som også ciklidene tar) og pellets til ciklidene som også ciklidene tar:P
men saken er den at PBene mine får mat som de selv skal ha, men de er vist alle de andre fiskene veldig glad i.... praktbotiane likke inni røttene å gjemmer seg endel også, å når det da er foring så kommer dem ikke fram før matfatet nesten er tomt, å de får små rester av flakforet rom har dettet på bunn... hvordan skal dette gå da? blir de tøffere etterhvert, så de tør å komme fram??
Særdeles uvanlig at PB ikke får nok mat. De er som regel noen matvrak. Har du prøvd å fore etter at lyset er slukket? De er primært nattaktive fisk. Det er vanskeligere å nevne hva PB ikke spiser enn hva de vil spise. Et variert for bestående av Artemia, mygglarver, og rekepellets gjør susen. Alge-wafers er det mest populære du kan gi. Da vil du høre klikke-lyden så det holder. De spiser også flakfor men dette har en tendens til å bli værende i overflaten og det er ikke der Botia primært oppholder seg.
Inaktiv bruker
prøvde med agurk i natt skal prøve å fore med catfish fooden dem i morgen natt jeg takk for svar
vist du har pestsnegler i akvariet kan dette være grunnen til at PB ikke spiser, siden PB er veldig glad i disse og da kanskje har spist seg mette?
Inaktiv bruker
hadde pestsnegler en stund, men de et borte nå, i hvertfall som jeg har sett... har ikke sett en snegle på snart 3 måneder
..??
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap