Sandsnegle og praktbotia?

Lurer på om det går? Har forstått at botia spiser snegler, men kan den likevel gå i samme kar som sandsnegler?
De kan gå i samme kar, men neppe særlig lenge. her i huset gumler praktbotiaene sandsnegler så det spruter sand i alle retninger...
Huffda.. enda en grunn til å kvitte seg med botiane.. men det var jo hovedsaklig p grunn av dem at jeg vil bytte til sandbunn... hmm..
Det er endel som sier at de har fått til den kombinasjonen. Men da må du antagelig putte oppi en ganske stor mengde snegler på en gang, slik at noen av dem rekker å komme seg ned i sanden før Botiaene er ferdig med herremåltidet sitt. Det er allikevel ingen garanti, da de risikerer å bli gravd opp av Botiaene etterhvert, uansett.

Men jeg har samme erfaring som Liz H. Sandsneglene var utradert i løpet av kort tid etter at Botiaene ankom.
Har dere varmekabler til sanda da? Har forstått det sånn at det bør være en av delene?
Personlig har jeg ikke varmekabler. Dvs, jeg har kabler i bunn, men jeg har dem aldri skrudd på. (De fulgte med da jeg kjøpte noen brukte kar). Men jeg har heller ikke mye planter i karene. Det er vel litt diskusjon rundt behovet for disse kablene, ihvertfall mht gasslommer. Jeg skal ikke komme med noen anbefaling den ene eller andre veien annet enn å si at det går fint i mine kar uten noen av delene.
Sikkert noen andre som stikker innom tråden, og kan utdype litt mer
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap