Kan pakistanbotia gå sammen med småfisk og reker?

Lurer på om Pakistanbotia kan gå sammen med reker(kirsebær), småfisk og eplesnegler?

Tenkt å skaffe meg nye fisker i det karet Pakistanbotia går i nå
Botia er en snelespiser. Det vil si at den spiser snegler.
Så pakistanbotia og eplesnegler er en dårlig kominasjon. Det er flere som har erfart at botia ikke spiser snegler men i "teorien" skal den spise.

Om du tenker å drette rekene komer botiaen til å spise opp rekeyngelen garantert.
Du bør ha dekkglass/dekkdeksel for botiaer kan hoppe over akvariet!
Tenkte på såpass store eplesnegler slik at de ikke blir spist. Har lokk på akvariet Så det går greit at botian går sammen med store reker?
CharlotteF
Tenkte på såpass store eplesnegler slik at de ikke blir spist.

Hadde en periode skunkbotia sammen med eplesnegler. Det tok litt tid, men eplesnegleskallene dukket opp etterhvert, og eplesneglene forsvant.

Tenkte også at mine eplesnegler var for store for at skunkbotia skulle kunne true dem. Tror at de blir plaget jevnlig over tid. Kanskje ikke får tid til å spise - osv. De svekkes og snart er de klare til å blir fortært. Det er min teori.

Veit ikke hvor store eplesnegler som er trygg for botia. Ser at det er endel ganske store eplesnegler på markedet for tiden. Kanskje det går? Lykke til.
botiane spiser ikke de støste sneglene. men ungene går garantert bort.
Botiane mine spiste en eplesnegle på 5 cm i diameter. Så de spiser relativt store snegler også.
CharlotteF
Lurer på om Pakistanbotia kan gå sammen med reker(kirsebær), småfisk og eplesnegler?

Det vil fungere dårlig for alle involverte bortsett fra botiaene. Om du vil slutte med reker of snegler er det bare å kjøre på. Hva småfisk angår kommer det an på størrelsen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap