Innpåsliten praktbotia!
Postet 08.03.09 kl 21:03
Inaktiv bruker

Forelska kanskje?
Postet 08.03.09 kl 21:07
hi hi tenkte på det samme. Hadde jeg vært den store hadde jeg blitt drittlei!!
Er litt bekymra for den store og for jeg får den ikke til å spise. er redd enda tror jeg.Tok den i karet i går så den trenger vel litt tid, men de to andre er mer ivrig. Vil så inderlig at den skal trives og spise seg større. Den er drit fin og stor nå og. Har nå 10 stk i ulike str. kjempestilig
Er litt bekymra for den store og for jeg får den ikke til å spise. er redd enda tror jeg.Tok den i karet i går så den trenger vel litt tid, men de to andre er mer ivrig. Vil så inderlig at den skal trives og spise seg større. Den er drit fin og stor nå og. Har nå 10 stk i ulike str. kjempestilig
Postet 08.03.09 kl 21:13
Inaktiv bruker

Hvis du fikk de igår, så trenger den vel litt ekstra tid på å tilpasse seg sitt nye hjem. Fått seg en venn imellomtiden hvertfall =D
Postet 08.03.09 kl 21:26
Postet 08.03.09 kl 21:37
PG har helt rett. De små følger ofte den store. At den ikke tilsynelatende spiser, skal du ta helt med ro. Botia er veldig sære skapninger, og de kan sultestreike leeeeeenge i nye omgivelser. Men hvis den er frisk så vil den ikke sulte seg til døde. Det kan jeg garantere deg. Store PB er ofte langt mere sky en de mindre. Forelskelse er nok mer en menneskelig følelse, så det kan du også utelukke Hvor stort er karet ditt? Personlig merker jeg enorm forskjell på Botia sin oppførsel når de går i for lite kar (f.eks karantene-kar) og når de får god plass å boltre seg på.
Postet 08.03.09 kl 22:57
Tender: takk for fint og lærerikt svar. Jeg har hatt praktbotia siden i fjor sommer men de har vært framme og livlige hele tida. Den store gjemmer seg mye enda, i et kunstig fjell, som den nesten ikke har plass i. hehe. Kunne ikke skjønne åssen den kom inn i den og var bekymra for om jeg måtte hjelpe den ut, men neida den klarer det. Var mye ute å svømte i går kveld i moonlight, men ikke spist enda. Men da kan det hende den ikke spiser på en stund i følge Tender. Den er god og rund og helt frisk så da spiser den vel etterhvert.
Jeg har nå 10 PB i ulike str i et kar på 600l som jeg håper vil stimme mer etterhvert. Skikkelig kule fisker og de gjør så mye rart. hehe
Jeg har nå 10 PB i ulike str i et kar på 600l som jeg håper vil stimme mer etterhvert. Skikkelig kule fisker og de gjør så mye rart. hehe
Postet 09.03.09 kl 14:09