Praktbotia

Jeg er nå så utrolig lei av min lokale dyrebutikk!!! Som nybegynner er det jo så utrolig mange feil man kan gjøre, derfor oppgir jeg alltid hvor mange liter karet mitt er på og spør hva som kan passe til det. Min siste innvestering ble derfor en praktbotia. Feil 1: Karet jeg har den i er baret ca 20 liter. Feil 2: Dette er en stimfisk, nå står den sammen med to fisker av annen art. Tror det er en type Molly, den står sammen med nå.

Fra før av har jeg en Pseudacanthicus (tror jeg) i ett større kar, litt over 40 liter, den er ganske liten bare ca 2-3 cm. Var bare baby når jeg fikk den.

Kan disse to bytte plass? Vil det gå greit med praktbotiaen i det karet den nå er i? Eller bør jeg bare levere den tilbake?
Praktbotia trenger virkelig mye større plass, så hadde jeg vært deg hadde jeg levert den tilbake tvert. De har jo tross alt feilinformert deg, og fisken har jo rett på et så godt liv som mulig.
Butikkene rundt om bør selvfølgelig skjerpe seg i forhold til dette, men du som person har også en plikt å sette deg inn i de dyrene du skal ha

Og desverre er det ikke alle butikkene hvor man kan stole på det som blir sagt, dermed må man bruke slike steder som feks fiskedatabasen til AF før man handler
Tom Kristiansen
Butikkene rundt om bør selvfølgelig skjerpe seg i forhold til dette, men du som person har også en plikt å sette deg inn i de dyrene du skal ha:) Og desverre er det ikke alle butikkene hvor man kan stole på det som blir sagt, dermed må man bruke slike steder som feks fiskedatabasen til AF før man handler;)


Enig med deg. Jeg skal fra nå av begynne å skrive opp navnet på fisker jeg vurderer å kjøpe, og skjekke dem her FØR innkjøp. Alt tyder på at det vil være det beste
Fisken vil gå i retur i morgen! Synd, for det er jo en fantastisk flott fisk da. Skulle ønske jeg hadde plass til et stort kar.........
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap