Praktbotia

Jeg kjøpte meg 4 små praktbotiaer for ca.3mnd siden. 3 av de har vokst seg ganske store nå, men den ene vil ikke vokse. Er ikke no serlig større enn da jeg kjøpte den. Alle 4spiser normalt, og det er den lille som er mest glupsk på maten. Har heller ikke no med plassen å gjøre, for de er i et akvarium på 540liter.
Er det noen som vet hva grunnen kan være? Syntes så synn på han, for han blir liksom holdt litt utenfor..

Har også 2 ganske store praktbotiaer. Disse gjemmer seg hele tiden. Hva kan være grunnen til det, og er det noe jeg kan gjøre for at de skal svømme mer? Er kun fremme på natten, så de har begynt å bli ganske tynne..
At de gjemmer seg kan være fordi de er en stimfisk og trives best i grupper på 5-6 stk, hvis du har plass så kan du skaffe 2 til så ser du om de kommer mere frem?Jeg har også sett at de vokser i ulik fart og noen av de blir store veldig fort og noen er sene i sin vekst .
oki, takk. Men er det viktig at fisken er like store, for de store er så sykt dyre i forhold til de små..? har 6stk nå, men da er de jo på 3forskjellig størrelser
Jeg kan ikke tenke meg at forskjellig størrelse har noe å si , men jeg vet det ikke helt sikkert. Kanskje er det noen andre som kan hjelpe deg med å besvare det?
Lykke til , det er kule fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap