Fange praktbotia


Idag er dagen. Praktbotianene som koser seg i en 375 l skal fanges. Hurra!!

Men hvordan i all verden skal jeg få dette til med huler og greier.

De er så kjappe.

Noen som har erfaring med fiskefelle?
Brett opp ermene og stålsett deg, ikke drikk for mye kaffe før du starter


2 hover - ut med huler og alle gjemmesteder !

Hulene er i bakgrunnen. Så får nok ikke fjerna de. Gruer meg... :P
Det kommer til å gå veldig bra, bare ikke du stresser så rolige bevegelser og

bruk 2 hover den ene holder du i ro og med den andre styrer du fisken inn i den første. Går fint
Stressa er jeg ikke. hihi. Blir mye foring idag tror jeg Og får jeg ikke tak i de får de vel bli der da
he he, ja for da kan de ha det så godt
Det er ikke den enkleste fisken å fange,nei

Har måttet trø til med å hjelpe personalet i akvarieforretningen med å fange praktbotia jeg, da jeg skulle kjøpe...hihi...Tror vi stod i en god halvtime for å fange tre stk!


...og en sur mann satt på utsiden på en benk og kjedet seg

Men den desidert verste fisken å fange,synes jeg, er blå delfin-Malawiene!!!
Fiskefelle av plastflaske. sage av tuten slik at du får en trakt som snus og stappes oppi flasken igjen. Små hull i flasken, mat oppi.

Jeg skulle fange noen sebrafisk i 375 literen på denne måten, men de eneste fiskene som ble fanget var praktbotiaene.
Hei Siljee.

Hvordan gikk det? For du har vel nå fått fanget dine Praktbotiaer?

Da jeg skulle flytte mine 8 Praktbotiaer fra 222 til 720 lot jeg alle favorittgjemmeplasser i form av skiferhuler osv bli værende igjen. (Da her alle fisk skulle flyttes ut fra karet fjernet jeg varsomt det som fjernes kunne. Brukte god tid. Brukte varsomme bevegelser for å ikke skremme fiskene mer enn nødvendig.)
Jeg gjorde meget rolige bevegelser med hoven - og fiskene søkte ly i sine huler. Dermed løftet jeg så opp bare hulene og flyttet fisken i disse over i det nye karet. Jeg flyttet faktisk alle 8 praktbotiane på denne måten

Tror oppskriften uannsett type fisk er en meget stor porsjon tolmodighet. Og. Ubegrenset med tid.

Men enkelt. Nei det er det ikke! Har en sverdragerdame svømmende alene av sin art i 720 literen. Hadde levendefødere her tidligere før de ble flyttet i eget kar. Men denne damen har jeg bare gitt opp å flytte på.

mvh
Kan man ikke ta ut alt av planter og dekor, legge et myggnett av typen man fester i vinduer på bunnen og så bare ta opp nettet?
Maretard
Kan man ikke ta ut alt av planter og dekor, legge et myggnett av typen man fester i vinduer på bunnen og så bare ta opp nettet?


Clever
Problemet i dette karet er at det i den innebygde bakgrunnen er huler ol. Slik at de ikke kan flyttes på. Da må hele bakgrunnen ødelegges.

Fanget 2 av 6 i fiskefelle
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap