Praktbotia

hva kan jeg gjøre for å få praktbotiaen min til ¨å svømme igjen?? ligger bare i den ene hulen, spiser ikke i det hele tatt.. kan den da gå på andre fisk?
Botiane mine har ganske faste plasser, jeg har også en som stort sett kun legger i hulen sin. Det bekymrer meg ikke. Den kommer vel frem når du mater? Tin litt rød myggis så skal du se den kommer frem
kommer ikke frem når jeg mater. har prøvd mygglarver, men uansett hvor mye jeg putter oppi, blir det borte før den rekker å reagere.. helt sykt

prøvd med reker å, men funker ikke
Hvor lenge har du hatt Botian i karet? Ser du noe tegn på avmagring?
ikke egentlig, så den må jo ta fisk..
har hatt den der i 1\2 år, men har hatt den mye lengre. har blitt ganske stor nå
Praktbotia er en relativt fredelig skapning. Men som alle andre fisk sier den ikke nei takk til et fiskemåltid som passer inn i munnen. Men dette bør du isåfall se selv. Du har vel en viss oversikt over øvrige fisk i karet? Hvis antallet minker så er det en teoretisk mulighet for at Botiaen er synderen. Men jeg vil understreke at dette er en teoretisk mulighet. Høyst sannsynlig så har du litt få gjemmesteder i karet og denne krabaten er nederst på rangstigen. Alternativt øverst. Den dominerende Praktbotiaen har en tendens til å være mer bortgjemt. Er fisken litt "gråere" i fargene enn de andre? Et annet alternativ er innvendige parasitter. Men dette fører skjelden til at de gjemmer seg. Kun at de ikke legger på seg. Botia er generellt kjent for å gjemme seg i lengre perioder. Sålenge den ikke blir tynn... med dette mener jeg primært innsunken over ryggen, så tror jeg ikke det er så mye å bekymre seg over.
okiii. en venninne av meg mistet hele neon gruppa si da hun hadde praktbotia, så har litt angst for det. har ikke merket no minsking, men om en neon blir borte, er det liksom ikke så lett å se når jeg har såpass mange som jeg har..

den kom sånn halvveis frem i stad, første gang på 1-2mnd, men forsvant inn i hulen nesten før den var kommet ut.. får vel bare se hva som skjer
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap