Min praktbotia er sikkelig feit!? normalt?

Jeg har en praktbotia som er sikkelig feit, reagerte på størrelsen siden de andre ikke er like feite, altså den har mage:S

Hvorfor er den så mye større enn de 2 andre jeg har?
Opplever det samme her jeg også.
Min teori er at dette er ei jente,med egg som har stor mage.For etter en stund blir min tynnere enn de andre.Har aldri sett egg i karet,men i perioder er de veldig opptatt inne i huler.
Slik går det i syklus tynn og tykk..
om det er ei lita dame, hvordan kan jeg få tatt vare på disse eggene. å er det mulig at de andre er hunner å?
Jeg klarer virkelig ikke å finne kjønn på de:S

er jo en nybegynner.
tips å råd for hvordan jeg finner forskjellen og i såfall kjøpe en hann om de jeg har ikke er det?

Hvor er det de pleier å legge eggene sine?

Det er to kokoshuler i karret, et for min pleco? og en l 180 malle, så en for botiane, de har selv valgt hvem som skal ha hvem hule.


Det er ingen kjente oppdrett av denne arten i akvarium,så du får nok ikke tatt vare på eggene så det blir babiser.

Hvis du leser om praktbotia her,så finner du ut mer.
Hvis du ønsker yngel og oppdrett,så kan vanlige ansistrus-maller være en grei fisk som yngler forutsatt at du har et par.Blir heller ikke så store
Kan kanskje være en ide når noen av de fiskene du har nå,har vokst ut av karet og du vil ha inn noe nytt.
Jeg håper at jeg får meg større karr før noen av de blir for store.

Jeg viste ikke at den ene malla mi kunne bli 50cm på kort tid. Ell var jo samboern som var snill å kjøpte den til meg i gave, han hadde spurt etter en malle som kunne gå i karret mitt og som spiste en del alger.
Han fikk pleco/gibbies, å når vi stussa over at han vokste som f***, så fant vi fort ut at denne kom til på bli for stor til slutt
synd å, for det var den første fisken i karret.

har fått 2 guppy som er over 1 cm

Jeg håper at jeg er en av de få som får baby's på botian:p hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap