Dvergbotia i lek?

Inaktiv bruker
Hei!
Jeg har 4 morsomme dvergbotia i karet og har plutselig oppdaget at to av de er ekstremt ivrige på hverandre og de jager hverandre etter halen konstant! Ble litt bekymra, men det virker som om de bare har det gøy. Er de muligens i lek eller slemme mot hverandre? Har hatt de i to uker snart og er blitt veldig glad i de 4 tullingene
Noen som vet hva skjer? Og om jeg evt bør adskille de eller isolere den ene?
La dem holde på, det er typisk botia-atferd og helt normalt. Det er nok bare "underholdning" de driver med. Botia er kjent for å være så godt som umulig å få i lek/oppdrette i fangenskap, det skjer så godt som aldri.

Det at de er så livlige og finner på så mye tull, er en av grunnene til at de er så populære som akvariefisk.
Du må ikke finne på å isolere noen av dem, hvorfor skulle du det?
Inaktiv bruker
i tilfelle leken ble litt for voldelig
Takk for svar!
hadde jeg vært deg ville jeg gått til innkjøp av minst 6 stykker til. dem vi trives enda bedre i en stor flokk. Har 10 selv hvor to går alene siden jeg trenger dem til og gjøre en jobb for øyeblikket. Men dem skal tilbake til vennene sine i løpet av uka som kommer regner jeg med.
belaniz
i tilfelle leken ble litt for voldelig :) Takk for svar!


Ah, sånn og forstå. Hvis det er slik at du synes èn bestemt av dem får "alt" av "mobbing" eller herjing av de andre, kan det være verdt å notere seg at dette er en stimfisk som trives best i større grupper enn 4. Jo flere jo bedre.
Er de mange nok vil eventuelle stridigheter innad i hierarkiet kunne fordeles på langt flere individer, og ingen behøver å få for mye.

Jeg ville satset på å doble din gruppe. Da vil du se enda mere liv og underholdning bak glassruta
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap