Trodde praktbotiaen min var død...

Jeg fant ikke "Kjell" noe sted, har ikke sett den på flere dager, og saumfarte hele akvariet. Fant "han" (vet ikke om det er han eller hun) til slutt inni malle-hulen. Har 4 små L144 som pleier å være der mye, men i det siste så har de bare kranglet på utsiden. Kjell lå der inne heeelt stille, og jeg antok han var død. Prøvde å pirke borti, men null respons. Løftet ut hele hulen og helte vann og fisk i et litermål for å være helt sikker på at han var død. Da ble det fart i karen ja... Puttet han tilbake i akvariet og satte på plass hulen. Tok ca 5,5 sekunder så lå han inni igjen..

Etter å ha lest litt her skjønner jeg at jeg ikke burde hatt han i det hele tatt. Han er enslig, bor i 65 liter med noen levendefødere, og jeg har grus-bunn.. Stakkars fisken.. Dyrebutikken overbeviste meg at han var perfekt til å spise småsnegler, og passet alene i mitt akvarium. Hva gjør jeg nå? Er det dyreplageri å ha han der sånn som ting er? Han har vel vært der i 3 uker tenker jeg.
Inaktiv bruker
Hei her er jeg (Kjell) jeg har bodd i aurskog i mange år så du finner meg ikke i blaker haha *knis* Nei fra spøk til alvor praktbotiaer er stimfisk så den du har må nok ha noen fler å leke med, men ett større kar er vel nesten et must og gjerne sand, og i tillegg trives praktbotia og levendefødere i litt forskjellige vannverdier.
Inaktiv bruker
Sendt deg en mail !
Kjellsen
Sendt deg en mail !


Har svart deg på mail
Tilfeldig bekjentskap
© Maren Saxe
Reklame for plussmedlemskap