Hvilke fiskestim passer fint inn med praktbotia

Hei.
Jeg har ett akvarie på 300cmx75cmx80cm (1800L). Jeg har kjøpt 120 praktbotiar og hadde egentlig tenkt til å ha oppi 10-15 altum scalarer, men jeg ser dette er en dårlig kombinasjon. Er det noen som har noen gode råd til åssen fisk jeg kunne hatt oppi. Ønsker helst stimfisk som bli 30cm+ og holder til i øvre del av karet.
Hilsen Espen
Eneste jeg kan komme på i farten som skulle passeperfekt er [URL=Barbonymus schwanenfeldii ]svanebarbe[/URL]. Den blir jevnstor med botiaen, stimer, og den er fredelig og hardfør. Bildene i Fiskebasen yter den slett ikke rettferdighet. Har sett en stor stim med fullvoksne svanebarber i et svært kar som ditt...det var et flott syn
Svanebarber blir sikkert flott, siden de blir så store. Ellers synes jeg Torpedobarber (Puntius denisonii) er fantastisk flotte. De blir jo bare halvparten så store, men de er raske svømmere og setter pris på stor plass. Jeg ville nok hatt en stim med slike om jeg hadde så stort kar. Vil ikke tro de overhodet blir brydd av praktbotiaenes "urolighet" heller, slik som scalarene blir.
satanoperca daemond blir 30 cm å er en fantastisk flott fisk
askakvazoo
satanoperca daemond blir 30 cm å er en fantastisk flott fisk

Det er den, men mer en gruppefisk enn en stimfisk, og fra en helt annen verdensdel. Den er vel også avhengig av sortvann med lavere pH. Ser for meg at en gjeng med praktbotia vil irritere ciklidene med alle sine rare påfunn..
Hei. Takker for tips, jeg har googlet og sett på youtube. Men i stedet for svanebarbe, hva mener dere om admiralbarbe? Den dukket opp på youtube når jeg så på svanebarbe, syntes den er enda finere.
Torpedobarbe skal jeg ha noen av, den var veldig fin. Takk.
Ja, flott den også ! Kan ikke si jeg har sett den før, håper du kan få tak i den
Video av akvariet
Filmet litt i går, mangler bare noen Semaprochilodus taeniurus så hadde jeg vært fornøyd. Må bytte til finere sand da, siden det kom noen geophaguser.


http://www.youtube.com/watch?v=CBxEYJXgzi0
Flott kar ! Men det ser ut som scalarene sliter litt med strømmen..?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap