Praktbotia blir jo en hai...

Hadde problemer med snegler og spurte forhandler moa amfi Ålesund om råd.
De viste hvilke fisker jeg hadde og de sa kjøp to praktbotia.

Fornøyd og glad ble jeg kvitt snegleproblemet, men så leste jeg,,,
Den blir jo 30 cm lang!

Jeg har jo sverddrager,platy,molly osv.
De kommer jo til å bli middag?
Blir de virkelig så store?
Tegner ikke godt den ene av praktbotiane er meget aggresiv.
Jager alt og alle,særlig mallene og plecostomusene mine.

Er det noen event som kunne tenke seg å ta over disse rakkarene om de viser seg å være et problem i dette akvariumet?

Det tar laaang tid før de når max størrelse, hvis de noen gang gjør det.
Og skulle de bli kjempestore får du prøve å selge de da.

Det er alt råd jeg kan gi deg
Som MC sier, det tar en del tid før disse blir noen store beist.
Kjøpte selv ett par stykker som var noe over 10cm, disse vokste en knapp cm i løpet av 1 1\2 år
Om du bare har 2, kjp noen flere. Praktbotiaen kan være agresiv i for små flokk. Jeg har 4 praktbotia, som ca er rundt 3-5 cm. I samme karet har jeg da fisk som vinkeltera til knivfisk. Jeg har ingen problemer. Du har ingen bekymringer enda.
No clue
Hadde problemer med snegler og spurte forhandler moa amfi Ålesund om råd. De viste hvilke fisker jeg hadde og de sa kjøp to praktbotia. Fornøyd og glad ble jeg kvitt snegleproblemet, men så leste jeg,,, Den blir jo 30 cm lang! Jeg har jo sverddrager,platy,molly osv. De kommer jo til å bli middag? Blir de virkelig så store? Tegner ikke godt den ene av praktbotiane er meget aggresiv. Jager alt og alle,særlig mallene og plecostomusene mine. Er det noen event som kunne tenke seg å ta over disse rakkarene om de viser seg å være et problem i dette akvariumet?


For at den skal nå størrelse på 30 cm må du ha et stooooooort kar..
..
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap