Pakistanbotia som oppfører seg merkelig

To av mine pakistanbotiaer oppfører seg så rart...
De tumler rundt, dytter borti hverandre og ruller rundt. Tidvis ligger de side om side inni hulen i flere sekunder av gangen, noen ganger ligger de anføttes.
De sloss ikke, da denne geskjeften går raskere - dette er som slossing i sakte film.
De har også helt skiftet farge og mønster. Før hadde de tydelig sort mønster, men nå er de mer småmønstret i beige og lysegrått.

Det kan se ut som om de leker, men dette er da ikke mulig... - det skal da ikke gå an i fangenskap..? Iallefall ikke for en nybegynner som meg?
Ser at de er regga med 75 (!) oppdrettspoeng, så dette er jo ikke sannsynlig!

Noen ideer til hva det ellers kan være??
Ser ikke bort i fra at det er lek Lek er ikke så håpløst å få til, men det er værre å greie å få egg til å klekke\ yngel til å vokse opp. Er nok dette som gjør at den regnes som mer eller mindre umulig å drette
Ok, ble nesten litt urolig, jeg nå...
De har imidlertid gitt seg nå. Den ene ligger noen cm fra hulen og passer på, mens den andre virrer litt fram og tilbake, men er aldri langt unna, den heller.
Jeg klarte ikke dy meg, men måtte lyse litt inn i hulen med en lommelykt. Det er ettellerannet i hjørnet oppe i hulen, mest sannsynlig er det en snegle. Nesten umulig å se på grunn av hulens plassering i karet.
Håpet om at det kan være noe, er lite, men man skal jo aldri gi opp for det Følger iallefall spent med videre!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap