Piraya foring me død fisk?

heii jeg har piraya som e ca 6 cm lang så har eg tenkt å gi de død fisk som vi har fisket på hytten (sypike) vet ikke helt hvordan det skrives
e det farlig for de og vil det grise veldig mye i akvarie?
og den har vært frossen e det farlig?

og eg har noe pellets eg gir til de på morning ettemiddag kveld gir jeg død fisk eller annet men pellets griser det mye i akvarie jeg har gitt de ganske mye etter 1 til 2 dager er det veldig mye drit på bunen etter de så jeg var og kjøpte en innvendig filter for å lager litt sirkulasjon men har også to eheimer til 2224 og 2228 nok filtre for 13 piraya ?

Tror ikke det griser så mye om du gir kun fileten og i passe mengde slik at det ikke blir masse rester. Tror heller ikke at det har noe å si om den har vært frossen så legne den ikke er blitt frossen-tint-frossen-tint
Det blir muligens litt uklart vann i karet en stund etter foring.Husker selv når jeg hadde piraya, og foret dem med frossen sei/lyrfilet.Det ble litt griseri og tåkete vann men etter et par timer så var vannet klart igjen.Ble mindre, når fisken var tint på forhånd men det har vel ikke så mye og si totalt sett.Piraya er fisk som roter og griser uansett når de får mat hehe
he he ja...
har kjøpt død mus på fiskebutikken så skal se nå men kan ikke gi det vær dag

men vis jeg gir de pellets så dagen etter på er det jo fuøt av drit på bunnen :S
Jeg matet mine med meitemark,fisk,reker og litt kylling men foring med fikk jeg ikke testet hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap