Hvor mange i et 20 l akv?

Hei.

Jeg lurer på hvor mange fisk en kan ha i et 20 L akvarium.

Fra før har jeg (kan ikke alle navn, ikke sikker jeg skrive rett heller, men håper dere skjønner)

To black molly.
To guppy (Forresten, hvordan ser man forskjell på han og hun?
To mikkemus-fisker (Husker ikke navne, men han i butikken kalte det for mikkemus fisker)
To svedfisker trog jeg, gråe på fremsiden, s røde ved baken.

Jeg vil ha slørhale, og scalare men de ville ikke trives i et så lite akvarium.
Jeg ville ikke ha neon, og zebra-fisker, hadde det tidligere i et større jeg hadde for noen år siden, hvergang jeg skulle rense det, var det alltid klatt med å få taki disse små rakse møkkafiksene :P
Hei! Du kan IKKE ha fler fisker enn det du har nå. Dette kan kalles for dyreplageri når du sier du har disse fiskene. Scalare må du ikke tenke deg å ha i et så lite akvarium. De vil jage alle sammen bort fordi de trenger større plass.

Første bilde er av en guppy han
Andre er ei hun

20 liter er nok for lite for de fiskene du allerede har, så du bør ikke gå til anskaffelse av flere fisk!
Hvorfor ikke skaffe deg et 60-liters (hvis du kanskje ikke har mye plass); man kan få billige akvarier brukt, f.eks i rubrikkannonsene her på akvaforum.

Når det gjelder kjønnsforskjell på guppy, har hannen gonopodium; analfinnen er formet til en lengre spiss. Gonopodiet er hannens paringsorgan.
Legger ved illustrasjon!

Mikkemusfiskene dine er nok platy; mikkemusplaty er ingen egen art, men platy med bestemte tegninger (mikkemushode ved halefinnen).
Ole Morten Hobberstad
Jeg ville ikke ha neon, og zebra-fisker, hadde det tidligere i et større jeg hadde for noen år siden, hvergang jeg skulle rense det, var det alltid klatt med å få taki disse små rakse møkkafiksene :P

Hei!
Bare ett lite tips: du må ikke fange fiskene for å stelle akvariet: det streeser dem bare og er mye ekstraarbeid for deg. Det holder lenge at du skifter 20-30 prosent av vannet ukentlig - med fiskene og alt oppi akvariet.

Ellers synes jeg du har nok fisker i akvariet ditt, kanskje du burde skifte vann litt oftere enn 1 gang i uken, og prøvd å selge sverdragerne og mollyene dine? Alle de artene du har, er slike fisker som får unger ofte, så det kan fort bli veldig mye fisk.....
Trine T
[QUOTE=Ole Morten Hobberstad]Jeg ville ikke ha neon, og zebra-fisker, hadde det tidligere i et større jeg hadde for noen år siden, hvergang jeg skulle rense det, var det alltid klatt med å få taki disse små rakse møkkafiksene :P

Hei!
Bare ett lite tips: du må ikke fange fiskene for å stelle akvariet: det streeser dem bare og er mye ekstraarbeid for deg. Det holder lenge at du skifter 20-30 prosent av vannet ukentlig - med fiskene og alt oppi akvariet.

Ellers synes jeg du har nok fisker i akvariet ditt, kanskje du burde skifte vann litt oftere enn 1 gang i uken, og prøvd å selge sverdragerne og mollyene dine? Alle de artene du har, er slike fisker som får unger ofte, så det kan fort bli veldig mye fisk.....

Jeg tror jeg må invistere i et nytt akvarium, kan ikke ha noe veldigt stort, 60 L bør være nok, kansje 70-80 L, har noen det til meg ta kontakt på tlf 90365781, bor på Nærbø, jæren. Er inntressert i alt i nærheten, på strekningen EGersund-stavanger.
Lurt av deg! Velkommen inn som akvaholiker, hihi. Skulle råde deg til å legge ut en egen annonse, men så så jeg at du hadde gjort det. Håper du finner noe som du blir fornøyd med. Fiskene setter nok pris på å få større plass å boltre seg på.
Tilfeldig bekjentskap
© Grrrotle
Reklame for plussmedlemskap