Hvilke fisker trives i litt strøm?
Postet 17.07.11 kl 19:53
Endret: 17.07.11 kl 19:55
Postet 17.07.11 kl 20:44
Postet 17.07.11 kl 22:21
Se på fasongen til fisken. Fisker som er høye og flate som scalare, discus, mange guramier o.l., vil ikke trives med kraftig vannbevegelse. Maller er nevnt, ellers så er det fisker som er lange og tynne som er beste egnet for kraftig bevegelser. Dog, hva mener du med "endel strøm"? Det er sjelden vi klarer å få så mye strømninger i et akvarium som det faktisk er i naturen...
Postet 18.07.11 kl 22:21
Mener at det er såppas at rekene fløy veggimellom når jeg putta de oppi, plantene blir revet opp osv. selvfølgelig er det ikke så mye strøm som i naturen. da hadde jeg ikke had en tør flekk igjen på stua. vill bare ikke risikere å kjøpe fisker som trives i stillestående vann. derfor er det greit med tips her inne.
Hva med sommerfuglciklider da? Liker de litt bevegelse eller?
Hva med sommerfuglciklider da? Liker de litt bevegelse eller?
Postet 18.07.11 kl 22:27
Da har du kraftig strøm ja. Hehe... Vet du antall liter pr. time den pumpa gir?Dina HolandMener at det er såppas at rekene fløy veggimellom når jeg putta de oppi
Sommerfuglciklider kan klare seg i litt strøm ja, men igjen hva er det vi snakker om når vi mener "litt"?
Små mikrofisk f.eks., er sjelden noe stor suksess sammen med kraftig bevegelse. Stimfisk funker ofte bra; tetraer, barber...
Postet 18.07.11 kl 22:43
Postet 19.07.11 kl 22:55