Poecilia velifera (seilfinnemolly)

Hei! Er det noen som kan gi meg litt info om Poecilia Velifera? Jeg tenker da i hovedsak på saltnivå. Jeg finner litt motstridende info på nettet. Her inne står det at de behøver salt I vannet for å trives. Hvor mye salt å hvorfor, finner jeg ingenting om. Andre sider står det at det kun er n misforståelse, da det kun dreier seg om gh-salt. Men det stemmer ikke, eller? 
Jeg har Flere varianter av Molly, bl.a en poecilia Velifera. Gh på 14. Jeg har tilsatt vannet 1 g havsalt pr l vann. Er dette tilstrekkelig? Må jeg tilsette salt på hvert vannbytte? Eller blir det da for mye salt til slutt? 
Jeg skal kjøpe meg flere av disse om en uke, så greit å vite sikkert. 
Jeg har lest at denne typen Molly har lett for å få prikkesyken med for lite salt i vannet. Hvorfor?  Håper noen med kunskap om rasen, har tid å lyst til å skrive litt om det.
Har noen viltform velifera. Har mjykt og lett surt vann. Tilsetter ikke salt men de må ha litt go varme .
Har bare had de2 måneder, men det var det svar jeg fikk når jeg spurte på nettet. 
Kommer fra et Stort område, noen kystnært andre ikke, så de tåler salt.
Takk for svar. Bruker du ikke Gh-salt heller?  Ser de står oppført på temp 25-30 grader og Gh 10 - 30 
 
Tisetter noe hagekalk, Ogen gang iblant litt GH-salt. Men har litt problemer med doseringen.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap