Sammensetning i 360-liter

Hei
kan følgende sammensetning fungere i et akvastabil move 360 liter eller bør jeg heller kjøpe juwel 450 liter med tanke på fisken som skal i ? 
-5-6 rødryggscalare
-4-5 nøkkelhullciklide
-5-6 gul ancistrus
-8 Smaragdpansermalle (Brochis splendens)
-8-10 sverddragee ( regner med at oppdrettsformer har det bra i pH på ca 6.5)

setter stor pris på innspill da jeg skal kjøpe nytt akvarie snart, vil helst ha akvastabil move, men kjøper større og billigere akvarietype om det trengs for fiskene😎
Tips
Det karet du har nå, er i alle fall ikke overbefolket. Altså det du startet med. Tror kanskje jeg ville vurdert å kjøpe større kar om du skal ha alt dette i, uten at jeg er noen ekspert. Håper Victor svarer deg. Han vet mye mer enn meg.
Beklager rotet deg sammen med en annen.
Tror du bør gå for det største akvariet du nevnte.. Jeg er ingen ekspert, selv om jeg har hatt fisk siden 1976, men fiskene vokser og et større kar er mer stabilt enn et mindre. Lykke til.
 
Enig
Hei
jeg er enig i at "bigger is better" når det gjelder akvarier. Synes imidlertid at akvastabil er stiligere akvarier enn Juwel, det var derfor jeg lurte på om det minste karet ville være stort nok. Men takk for at du svarte setter pris på det, ikke noe som er sá trist som helt "tause" forum
Enig med deg, akvastabil er fine kar  
Finns jo større av de end 360 liter  
 
Plussmedlem
Hei, Alvdal.
Hvis du er låst til de to akvariene der, så ville jeg definitivt gått for 450L. For fiskenes del, som du sier. 

Sammensetninga er fin den, med mulig unntak av sverddragerne. De er vesentlig mer aktive enn ciklidene og kan bli et stresselement. Særlig for scalarene da de gjerne okkuperer samme området i akvariet.
Er ikke bekymra for ph'en her, for du kan fint øke den til 7 uten at ciklidene bryr seg. Ancistrus tåler "alt", og brochis'ene er heller ikke fintfølende for sånt. 
Om du dropper sverddragerne (eller scalarene) så tror jeg du trygt kan gå ned til Akvastabilen og likevel ha greit med plass. 

 
Takk for svar
Takk Viktor og andre:
Tenker da jeg lander på:
5-6 rødryggscalare
4-5 nøkkelhullciklide eller apistogramma panduro (2/4)
Gruppe med Brichis splendens
5-6 ancistrus 

Heller mot 360 liter move, men har et par dagers betenkningstid før jeg bestiller. Har fått 160 cm veggplass i kjellerstua så får akkurat inn 160 cm move-akvarie, men tror det fort blir trangt og ikke så fint, så derfor maks 150 cm ( som Rio 450)
 
Endret plan
Da har jeg bestilt en 450 liter hvit Juwel Rio

og jeg lurer på hva folk synes om denne mulige kombinasjonen som er en redusert utgave en sammensetning jeg hadde i en akvastabil 528 liter for 15 år siden ( har tatt ut et par hopsophrys nicaraguense og et par sajika- cichlider, ellers likt;

15 sverddragere
1 par Jack dempsey ( må vel starte med 5-6 ungfisk)
5 pimelodus pictus
1-2 Algespisere ( Ancistrus )

Hva tenker dere om den kombinasjonen?
på forhånd takk for innspill
Dette høres veldig greit ut.  Noen av fiskene er ukjente for meg, men Sverddragere og Ancistrus er veldig hardføre og fine. Jeg skal ha en stor gruppe Leopard danio ca 15 stk. Fire Sverddragere,  tre hunner og en hann. 10 Flekkete pansermaller,  ti viltfangede Dolkestikktetra og seks normalfargede Scalarer , og om jeg får råd et par Ancistruser i min 375l.  Da er det rimelig fullt vil jeg tro....
Dette høres veldig greit ut.  Noen av fiskene er ukjente for meg, men Sverddragere og Ancistrus er veldig hardføre og fine. Jeg skal ha en stor gruppe Leopard danio ca 15 stk. Fire Sverddragere,  tre hunner og en hann. 10 Flekkete pansermaller,  ti viltfangede Dolkestikktetra og seks normalfargede Scalarer , og om jeg får råd et par Ancistruser i min 375l.  Da er det rimelig fullt vil jeg tro....
Nb
Jeg har sju akvarier med godt om plass, så om jeg trenger å flytte noen fisker, så har jeg nok plass til å flytte noen av dem.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap