Gjeng med hann-guppy i karet?

Hei!
Hva er deres erfaringer med å kun ha hann-guppyer i samme akvarium?
Jeg fikk en gruppe på 5 babier fra en dyrebutikk som skulle stoppe med levende fisk i butikk. De er nå vokst opp, og det viser seg at 4 av 5 er hanner. Hva tenker dere om at jeg gir bort den ene hunnen (som mest sannsynlig er søster) og heller bytter inn for en hann til?
Har hanner aggressiv adferd mot hverandre når det er ingen hunner tilstede?
Plussmedlem
Hei!

Det går kjempefint. Hannene er ikke aggressive i det hele tatt, så det blir et fargerikt brorskap i akvariet ditt. 
Nydelig, takk for tilbakemelding! Da håper jeg noen i mitt område har guppy
Plussmedlem
Jeg pleier samle overskuddshanner i eget kar for å gi litt farger og liv i ellers rene mallekar....
Plussmedlem
Gjør det samme med min sønns Endlers-hanner. De fineste får av og til en liten "ferie" hos damene, ellers er det mye guttetur ja.
Den ene hunnen var visst en hann i litt senere pubertet enn de andre, så da var det 5 hanner.. :P Dessverre må en annen ha blitt plaget av en mobber, da en ble funnet død og gjømt vekk bak pumpen. De andre er i fin stand, fire stykk kan kanskje være nær minstekravet for guppy?
Plussmedlem
Dødsfall skjer. Tror nok ikke den har blitt mobbet. Guppy gjør ikke det. Hannene sparrer og gjør seg til for å se hvem som er den flotteste, men dette er ikke fysisk og vil aldri resultere i noens død.
Så lenge du ikke ser noen tegn til ytre årsaker for dødsfallet så tror jeg du kan sette det på kontoen for (delvis) naturlig utvalg.

Er ikke noe minstekrav der.
Guppy LIKER seg sammen med sine egne, men de MÅ ikke være sammen med dem for å ha et fullgodt liv. Så om du har 1 eller 50 så er det åkkesom egentlig. 
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap