Forslag til bunnplate

Hei. 
Jeg har akkurat hentet et 720 liter akvarie som ble gitt bort. Problemet er at den har en stålplate til bunn, uten glass oppå. 
Jeg lurer på om noen har et godt forslag til en god løsning på dette som ikke koster alt for mye? Jeg har null ferdigheter med å skjære til glass. Kan jeg bruke plexiglass for eksempel? Eller en type epoxy? Må silikonere opp på nytt i hele akvariet uansett. 
På forhånd takk!
Hei! Jeg har hatt et lignende problem med et akvarium tidligere. Plexiglass kan være en god løsning, men det er viktig å merke seg at plexiglass ikke er like holdbart som vanlig glass når det gjelder trykk og belastning, spesielt i et stort akvarium som ditt. Hvis du velger plexiglass, anbefaler jeg at du bruker en tykkere plate (minst 10 mm) for å unngå at det bøyer seg.
Epoxy kan også være et alternativ, men det vil ikke gi samme mekaniske styrken som glass. Du kan bruke silikon for å forsegle det hele, men husk at det er viktig å bruke akvariesilikon som er trygg for fisk.
En annen god idé er å kontakte en lokal glassmester for å få et glasspanel tilpasset bunnplaten. Det kan være litt dyrere, men det vil gi deg et solid og sikkert resultat. Lykke til!

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap