- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Spørsmål om innkjøring
Spørsmål om innkjøring
Postet 03.09.25 kl 14:19
Ja vil si det er normalt i innkjøringsfasen. Plantene dine har ikke noe imot det og vil jobbe sammen med mikrokulturen som dannes på stein og flater og fjerne avfallstoffene fra fiskemat rester, råtne plante rester, avføring osv
Da en har en god stabil mikrokultur i filteret og akvariumet da skal det være stabilt for det miljøet. Så viktig når du eventuelt skaffer fisk og starte med lite antall og heler øke sakte og forsikring så mer mikrokultur blir bygget opp.
Da en har en god stabil mikrokultur i filteret og akvariumet da skal det være stabilt for det miljøet. Så viktig når du eventuelt skaffer fisk og starte med lite antall og heler øke sakte og forsikring så mer mikrokultur blir bygget opp.
Postet 03.09.25 kl 21:19
Postet 03.09.25 kl 23:58
Ser du har skrevet i nybegynner. Et tips til som jeg vil si er register akvariet ditt på profilen din og ta den litt ekstra jobben med å legge inn plantene du har kjøpt og hold det oppdater med nytt eller det som blir borte. Nå snakker jeg bare av egen erfaring da jeg begynte var la til masse planter tenke ikke noe stress har kvitteringen på internett. Men tiden går, planter kan fort dø og en kjøper noen nye tiden går alt går fint. Eller lagret annonsen men så ble den borte. Så skjer det noe, min egen erfaring jeg er på feire i en uke og strømmen gikk av alle ting og da var det ikke noe lys så det gikk dårlig med planter og fisk. Jeg får veldig lyst på akkurat de plantene som gjøre det kjempe bra i akvariumet og googler på navn på kvittering også finner en ut av og google det navnet var bare arts navnet også har en alt fra bare noen få til over 10 som ser veldig like ut men er fra forskjellige steder. Så sitter en og lurer, da var det den fra Asia, eller sør Amerika eller var det den fra Afrika som jeg hadde. Whut finnes det til og med norske versjoner av de tropiske plantene oi oi.
Det er ihvertfall en sånn ting jeg angrer hver gang på at jeg ikke la inn, også trengte jeg det allikevel. Også prøvd bilder på mobilen av lappene også plantene men så glemmer jeg det da jeg fikser litt med bilder også har jeg bare bilde av plantene og mistet navnet igjen. Men nå har jeg gjort det og veldig fornøyd med det er jo ting jeg har fått som jeg ikke har fått langt inn enda men da har en litt kontroll.
Det er ihvertfall en sånn ting jeg angrer hver gang på at jeg ikke la inn, også trengte jeg det allikevel. Også prøvd bilder på mobilen av lappene også plantene men så glemmer jeg det da jeg fikser litt med bilder også har jeg bare bilde av plantene og mistet navnet igjen. Men nå har jeg gjort det og veldig fornøyd med det er jo ting jeg har fått som jeg ikke har fått langt inn enda men da har en litt kontroll.
Postet 04.09.25 kl 09:14
Endret: 04.09.25 kl 09:10
Postet 04.09.25 kl 12:26