Da fikk jeg prøvd ut dette i Drammen og må bare si. HVORFOR har jeg ikke gjort dette før, dette var kjempe moro, alt fra og bare sitte og stirre på storskjermet med forskjellige fisk som svømte rundt og lytte og delta til forskjellige fiskeprate. Dr kan en virkelig få gjort noen kupp om en er litt på.
Men ja var jo den først så ting gikk fort og det var to jeg ville kjøpe men fikk ikke helt med da de kom siden jeg ikke mentalt forbredt på latinske navn, så må pugge litt navn på de fiskene jeg ser etter og kalle navn. Ofte det selger skriver på posen og det som blir lest. Men de vanlige fiskene som har godt etablerte navn som guppy, sverdhale, L-nummer osv blir de kalt dette og ikke latinske navn er mer om det kommer noe spesielt eller viltfanget med lokasjon.
Men den tiden gikk alt for fort og plutselig var det siste pose med fisk, jeg venter for lenge så akvarium nr 3 vil fortsette og se tomt ut. Er et avls par med ancistrus der men hadde tenkt noen fisk som svømte rundt. Men da er det eneste logiske jeg kan gjøre er å dra til Larvik den 28 september på fiskeauksjonen der.
Mine erfaring til andre som ikke har vært på det før.
Ta med bøtte med et pledd, kjøleboks/bag / isoporboks med lokk for å beholde tempraturen i vannet mest mulig stabilt. Jeg hadde ikke med det men venen jeg møtte det hadde tatt med en større boks den dagen så fikk låne plass der. Men helt ærlig med så mye koslige folk der så tror jeg om jeg hadde spurt om at en rundt meg hadde delt litt plass det var en hyggelig atmosfære der.
Før auksjonen starter møtt opp litt tidligere og ta en titt på det som kommer for salg og benytt pausen til det. Så i pausen men fikk ikke med meg halvparten det var så mye å se.
Er det noe spesielt på ønskelisten sjekk ut flere navn og det latinske navnet så en kjenner det godt.
Det er fult lov å stille spørsmål før du legger inn vud, selger eller folk med erfaring med fisken sitter i rommet og kan svare på eventuelt hvor stor den blir, er den agressiv, passer de i den vanntypen det er mye kunnskap som deles om en spør.
Har du mye av noe i ditt eget akvarium ta det med så får du nok solgt det der, dekorasjoner, planter, snegler, fisk er av interesse. Kunne navnet på det gir en stor fordel men om du vet du har en anubias nana plante er det greit nok. Selvfølge er interessene enda høyere om en kan si det er Anubias nana paxing eller anubias nana bolang. Hva som er forskjell på dem vet ikke bare google noen navn som et eksempel. Skriver det mer fordi selv tenkte jeg at man må vel vite 100% hva det er og hva det og det heter og alt, det var litt mindre komplisert en i hode mitt.