Gh-salt

hei
kjøpte gh salt for å øke hardheten i akvariet til 4-5 siden gh er 0,4 i kranvannet ifølge kommunens nettsider. gjorde dette i går i et tomt kar og tok ny test i dag. og testen er lik som før, grønn ved første dråpe....tetra test gh. hva gjør jeg feil? må jeg gjøre noe spesielt for å løse opp saltet eller skjer dette av seg selv?
Nå har jeg ikke brukt GH salt i akvarium men blander en del salt i badekaret pga huden. 

Om GH saltet er fint pulver som eks bordsalt så oppløser deg seg av seg selv veldig fort. Men er jo mer liv i et akvarium en i et badekar så kan jo være saltet reagerer eller tar litt lenger tid og stablisere seg. Har sett på internett at salt eks bruker mot nitritt men ingen egen erfaring og dele på det. 

Men er saltkrystalene støre som eks grovt havsalt da må en rør det ut eller så tar det lenger tid før det oppløses. I badekaret lå det over natten vannet smakte salt men det meste lå på bunnen i krystalform enda. 

Men skule jeg prøvd det selv så hadde jeg fulgt bruksanvisningen og om ønsket resultat ikke er oppnådd .Så hadde jeg tatt et vannbytte og blandet inn saltet i vannbytte vannet. 
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap