1.gangs eier av akvarie (ett år gammelt)

Hei🙂
vi har kjøpt et 120l Juwel akvarium vi skal hente i dag. Det følger med noe små fisk, litt planter, sand og dekorasjon (skip bla) 
vi googler og googler, men mye svar, så lettere å spørre her tenker jeg.
Gjør vi det på samme måte som om vi hadde kjøpt nytt med vann,  tilpassing osv. ?
Vi er som sagt totalt nybegynnere, men må begynne et sted.
Skal mye planter og litt ny fisk på plass etterhvert, men der har vi et flott sted hvor vi har vært å sjekket og kommer til å kjøpe fra, i Fredrikstad  , de er eksperter på slik. Jeg lurer egentlig bare på hva vi gjør med det tomme akvariet vi kommer hjem med, fisken og plantene for at de skal trives og ha det bra så fort som mulig. 
setter pris på gode tips.
Hei, og gratulerer med nytt akvarium 😊
Jeg regner med det følger med et filter til dette akvariet? Hvis det har gått i akvariet i ett år så er det masse viktige bakterier som lever inne i filteret. Uten å gå for detaljert inn i det så er det bakteriene i filteret som bryter ned en del giftige stoffer og bakterier som er farlig for fisk. Så ikke vask dette filteret når dere får det hjem. Bare monter det og fyll akvariet med vann. Vet ikke hva slags fisk som følger med, men en temp på 23-26 grader funker bra for det aller meste av fisk. Når akvariet er fylt med dekorasjon, planter osv og har riktig temp på vannet er det bare å helle fiskene over i sitt nye hjem 😊
ville også foret veldig forsiktig nå i starten. Dette er for å holde belastningen på filter og det nye akvariet lav. Hvor mange fisk og hvilken arter er det? Og hvilken type filter?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap