Akvariemarked hos Larvik Akvarieklubb.

Førstkommende lørdag, i Larvik Akvarieklubbs lokaler, Gunnar Reiss-Andersens gate 3, 3259 Larvik.

Start-tid    Lørdag 22.08.26 kl 12:00
Slutt-tid    Lørdag 22.08.26 kl 17:00

Larvik Akvarieklubb setter opp salgsbord for selgere, og disse er gratis å benytte.
Lokalene åpner ca. kl. 11:00, og det er fint om de som har noe å selge er klare før 12:00, for da starter salget.
Man kan selge alt relatert til akvariehobbyen, for eksempel akvarier, utstyr, planter og fisk.
Klubben holder kiosken åpen, med pølser, brus etc.
All betaling skjer direkte mellom selger og kjøper, Larvik Akvarieklubb skal ikke ha noen provisjon eller noe med betalingen å gjøre.
Her kan det bli muligheter for å gjøre noen kupp, vi vet allerede at det kommer noen spennende fisk.
Alle er velkomne, enten man er medlem i en akvarieklubb  eller ei.

Velkommen skal du være  

Trenger du et salgs bord?, send epost til post@larvikakvarieklubb.no
Nå er det under ei uke til denne anledningen byr seg!
Det kommer for salg både akvariedekorasjoner, mallehuler, filter og annet utsyr, samt spennende fisk og sikkert noen planter. Noen av medlemmene i Larvik Akvarieklubb som har egne akvarier i klubblokalet, vil sette "TIL SALGS" plakater på noen kar, så man kan se fiskene og plukke ut selv hvor mange man vil ha.

Jeg tar med noen knøttsmå (<2 cm) Boraras naevus, som lever i Thailand.

[External Image]

Er det litt mørkt, lyser de likevel opp, dog litt annerledes enn under fullt lys:

[External Image]

Dette er ikke fisk å sette sammen med større fisk i et selskapskar. De er så små at de passer i munnen på veldig mange typer fisk, så et nano-kar er tingen her.

Og jeg tar også med en annen knøttliten skapning fra Vietnam.
Mange er kjent med [i]Tanichthys albonubes[/i], Venusfisk (eller Kardinalfisk).
Ikke like mange kjenner den mindre slektningen Tanichthys micagemmae, som blir mindre enn 3 cm stor.
Jeg fikk tak i noen viltfangede fra Quang Binh provinsen i Vietnam, og satt de først i et bitte lite kar. 

[External Image]
[External Image]

Ikke lenge etter kom noen bitte små yngel til syne:

[External Image]

og jeg flyttet da de voksne til et annet litt større kar.

Yngelen vokste:

[External Image] 
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Og i karet hvor de voksne nå tydeligvis koste seg, skjedde det også noe:

[External Image] 

Ikke så rent få yngel ble produsert:

[External Image]

Seriouslyfish sies det:
"...when a group is maintained alone in a densely-planted, mature aquarium or outdoor container small numbers of fry usually start to appear without further intervention."
De har helt rett, men jeg ville ikke ikke brukt uttrykket "small numbers"

[External Image]

De første ynglene som dukket opp er nå store nok til å forlate hjemmet, så jeg tar med noen av disse. De er da F1 etter viltfangede foreldre.

Fortell gjerne i denne tråden om hva du vil ta med, eller ønsker deg!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap