Akvastabil lumax strømforsyning

Noen som har hatt trøbbel med Akvastabil lumax led strømforsyning 60W? Er på min tredje strømforsyning siden 2020. Den siste holdt 1.5 år før den måtte skiftes ut. De to siste kjøpt på Webzoo som har vært lite villige å gi noe på garanti/reklamsjon. Noen som vet om andre mer holdbare strømforsyninger som kan brukes. 
Plussmedlem
Hei, Torres.

Ja, finnes rimeligere alternativer enn merkevare-driverne. 
Bl.a. Ledlyskilder.no har Led-drivere. Linker til en jeg har kjøpt. Er i daglig bruk og fungerer uten feil. Er på12V og har maks forbruk 60W. Min driver en 29W Lumax Plant. 

Led-driver
Hei,

Jeg opplever nå plutselig at lysnivået er svært lavt selv om controlleren tilsyneatende fungerer. Det var et strømbrudd her sist natt, men controlleren husker sine innstillinger. Jeg har da i tillegg re-satt den og lagt in lys på/av på nytt, men til ingen nytte. AI mener det er power-supply, kan det rime? Controlleren har pluss og minus knapper for å justere lyset, men de gir null respons. 

Jeg har 2 x 29W ledlys. Den power-supply jeg har er på 60W, men burde den ikke være mer? jeg leser at det bør være 20% mer kapasitet enn den som brukes .Fant denne på samme sted som henvist til over her:

[url=https://ledlyskilder.no/12v-stromforsyninger/3350-78w-12v-dc-stromforsyning-til-led-strips-65a-ip44-vatrom-3800157628068.html?_gl=1*16xjhlq*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=CjwKCAjwvqjOBhAGEiwAngeQnStRzJf3XRltB-3yzVOGMelayoJpH45fCkITsz8XV8od3AMW8fM7ixoC08wQAvD_BwE]78W / 12V DC strømforsyning til LED-strips - 6.5A, IP44 våtrom[/url]

Virker å være samme (V-TAC) men med 78W istedenfor 60W, er det den jeg bør forsøke i og med at jeg har 58W ledlys?

Plussmedlem
Hei, Lars.

Ja, det virker sannsynlig at forsyninga sliter. Kan ha fått seg en knekk etter strømbruddet.
Ville sjøl gått for 78W med 2x29W også.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap